۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۳:۴۲
کد خبر: 83314807
T T
۰ نفر

دو جودوكار ایرانی به پارالمپیك انتخاب شدند

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۳:۴۲
کد خبر: 83314807
دو جودوكار ایرانی به پارالمپیك انتخاب شدند

باكو - ایرنا – علی رضا امینی سرپرست تیم اعزامی ایران به مسابقات جهانی پاراجودو گرند پری باكو گفت : با توجه به رنكینگ بالای وحید نوری و محمدرضا خیرالله زاده با اطمینان كامل می توان گفت كه دو جودوكار كشورمان به پارالمپیك 2020 توكیو انتخاب شدند.

امینی شامگاه روز سه شنبه در پایان مسابقات جهانی پاراجودو گرند پری باكو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از نتایج ورزشكاران كشورمان در این مسابقات ابراز رضایت كرد.
مسابقات جهانی پاراجودو گرند پری باكو روزهای 23 و 24 اردیبهشت با حضور 235جودوكار از 35 كشور از جمله تیم دو نفره جودوی نابینای ایران به سرپرستی علی رضا امینی و سرمربیگری محمد رضا حاج یوسف زاده در ورزشكاه حیدر علی اف باكو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.
در این مسابقات وحید نوری جودوكار وزن منهای 90 كیلوگرم كشورمان همه حریفان خود را بصورت متوالی با ضربه فنی شكست داد و قهرمان جهان این مسابقات شد .
همچنین محمدرضا خیرالله زاده جودوكار وزن مثبت 100 كیلوگرم ایرانی نایب قهرمان این مسابقات جهانی شد .
امینی گفت : وحید نوری دارنده مدال طلا رقابت های قهرمانی آسیا و مدال برنز مسابقات جهانی پرتغال و محمدرضا خیرالله زاده نیز برنده مدال های طلا قهرمانی آسیا در جاكارتا و قهرمانی جهان در پرتغال بوده است.
وی ادامه داد، هر دو ورزشكار كشورمان از رنكیگ بالا برخوردار هستند.
امینی افزود: علاوه بر این دستاوردها، چند مسابقات مهم هم از جمله رقابتهای قهرمانی آسیا در قزاقستان و دو مسابقات پان آمریكان و اروپا در پیش داریم كه وحید نوری و محمدرضا خیرالله زاده می توانند به شرایط بهتری برای بازی های پارالمپیك آتی برسند .
همچنین تمام تلاش های ما این است كه در دو وزن دیگر هم سهیمه المپیك را بگیریم.
امینی گفت : در مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان كه در شهریور ماه برگزار خواهد شد، سعی می كنیم با تعداد بیشتری از جودوكاران كشورمان حضور داشته باشیم.
شبس** خاورم ** 337 **1917