۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۲۶
کد خبر: 83315890
T T
۰ نفر
فهرست كالاهاي آسيب رسان به سلامت جهت منع تبليغات منتشر شد

تهران- ايرنا- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي فهرست كالاها و اقدامات آسيب رسان به سلامت جهت منع تبليغات در سال 98 را اعلام كرد.

به گزارش روز چهارشنبه وزارت بهداشت، معاونت بهداشت وزارت بهداشت با توجه به نامه وزير بهداشت به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس سازمان صدا و سيما و در راستاي اجراي ماده 48 قانون الحاقي برخي از مواد به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت (2) و بند (ج) ماده 7 قانون احكام دائمي برنامه هاي توسعه، فهرست كالاها و اقدامات آسيب رسان سلامت را اعلام كرد.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در گروه فرآورده هاي گوشتي و غذاهاي آماده مصرف، تبليغ انواع سوسيس و كالباس با گوشت و مرغ با درصدهاي مختلف، ژامبون، انواع ساندويچ و پيتزاي داراي سوسيس و كالباس و ژامبون و پيتزاي منجمد آماده طبخ شامل انواع ساندويچ حاوي سوسيس و كالباس، انواع سمبوسه و فلافل آماده شده با روش غوطه وري در روغن و پنير پيتزاي پروسس ممنوع است.
در گروه فرآورده هاي شيرين و نوشيدني ها، تبليغ انواع نوشابه گازدار با قند يا بدون قند، نوشابه گازدار طعم دار يا بدون طعم، رنگي و بدون رنگ، كم كالري، سبك (لايت، زيرو و ...) و ميوه اي، نوشابه انرژي زا و ورزشي، نوشيدني مالت (ماء الشعير) طعم دار، انواع نوشيدني هاي ميوه اي گازدار و بدون گاز با محتواي آب ميوه 25 درصد و كمتر، آب ميوه ها، نكتارهاي ميوه و نوشيدني هاي ميوه اي گازدار، نوشيدني هاي ميوه اي بدون گاز، انواع شربت و نوشيدني هاي غير ميوه اي و تزييني، انواع فرآورده ها از جمله فرآورده هاي مايع، منجمد و پودري در هر نوع بسته بندي، انواع پودر نوشيدني فوري ممنوع است.
همچنين در گروه روغن مصرفي خانوار، تبليغ روغن مصرفي (منظور از آن روغن هاي نيمه جامد مصرفي صنايع و خانوار است) منع تبليغات دارد.
در گروه ساير اقلام خوراكي، تبليغ انواع سس پرچرب (مايونز و سس سالاد و سس سفيد) با چربي بيش از 30 درصد (مانند سس هزار جزيره، سس فرانسوي، سس تاتار، سس ايتاليايي و ...) به جز نوع كم چرب و كاهش يافته، انواع فرآورده هاي سرخ شده در روغن بر پايه سيب زميني و غلات (چيپس سيب زميني و غلات) شامل چيپس برگه و چيپس خلالي، سيب زميني سرخ شده در روغن و فرآورده هاي سرخ شده بر پايه سيب زميني و غلات و حبوبات، انواع فرآورده حجيم شده بر پايه ذرت و فرآورده هاي حجيم شده بر پايه بلغور و آرد غلات، شيريني هاي تر، فرآورده هاي كاكائويي مانند شكلات صبحانه (نوتلا)، انواع دراژه، فرآورده كاكائويي با مغزي ويفر، انواع تافي ميوه اي و غير ميوه اي و طعم دار و انواع آبنبات، ممنوع است. همچنين منع تبليغ سيگار و محصولات دخاني نيز اعلام شده است.
در گروه كالاهاي آرايشي نيز تبليغ فرآورده هاي آرايشي رنگي پوست و مو شامل انواع رژ لب، ريمل، كرم پودر، پنكيك، خط چشم، مداد آرايشي چشم و لب، رنگ مو، انواع فرآورده هاي برنزه كننده پوست، انواع محصولات آنتي سلوليت و لاغر كننده موضعي، فرآورده هاي صاف كننده، فر كننده و كراتينه كننده مو ممنوع است.
اجتمام*9482*1193
۰ نفر