۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۵۶
کد خبر: 83315921
T T
۰ نفر
نمايشگاه 'طب ديروز- امروز' درموزه رضا عباسي گشايش مي يابد

تهران- ايرنا- به مناسبت روز جهاني موزه و هفته ميراث فرهنگي نمايشگاه منتخبي از ابزار پزشكي موزه رضا عباسي و معرفي طب سنتي با عنوان «طب، ديروز - امروز» و با همكاري موزه ملي ملك از 28 ارديبهشت ماه داير خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران، اين نمايشگاه از 28 ارديبهشت 98 به همراه معرفي آثار شاخص موزه (ابزار پزشكي كهن، شيشه هاي نگهداري دارو، ابزار و ادوات پزشكي) و معرفي كتاب هاي ذخيره خوارزمشاهي، مخزن الادويه (موجود در كتابخانه موزه رضا عباسي) در موزه رضا عباسي برگزار مي‌شود.
30 ارديبهشت ماه ساعت 14 تا 16 سخنراني هاي تخصصي از جمله تاريخ معاصر پزشكي ايران(حميدرضا نمازي)، سخنراني نقش موزه ها در طب ديروز و امروز(سيد احمد محيط طباطبايي ) و معرفي برگي از شاهنامه- رستم زاد (اميرصادقي) نيز در اين نمايشگاه برگزار خواهد شد.
همچنين نمايشگاه موسسه خيريه كلبه مهرباني با عنوان سفير سلامت با موزه رضا عباسي همكاري خواهد داشت.
حدود 50 هزار شي تاريخي با ارزش در موزه رضا عباسي نگهداري مي شود كه حدود يك هزار مورد آن در معرض ديد عموم قرار دارند.
اين موزه آثار هنري دوره پيش از تاريخ تا قرن 13 هجري را شامل مي شود كه در پنج تالار به نمايش گذاشته شده است.
مجموعه‌هاي به نمايش در آمده در اين موزه بسيار متنوع است و آثاري از هزاره ششم پيش از ميلاد تا اوايل قرن بيستم يعني پايان دوره قاجار را در بر مي‌گيرد.
آثار موجود در موزه رضا عباسي براساس ترتيب زماني به نمايش در آمده‌اند؛ بنابراين بازديد كنندگان مي‌توانند سير تكامل هنر، تمدن و فرهنگ را در ايران زمين دنبال كنند. اين چينش در ميان موزه‌هاي ديگر ايران منحصر به فرد است.
موزه رضا عباسي كاشاني سال 1356 در خيابان شريعتي - نرسيده به پل سيد خندان تهران گشايش يافت و به ياد نقاش مشهور دوره صفوي اهل كاشان، رضا عباسي نامگذاري شد.
تهرام/7247//6139