۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۲۰
کد خبر: 83316019
T T
۰ نفر
شهردار تبريز: احياي كنسولگري ها منجر به توسعه صنعت گردشگري مي شود

تبريز-ايرنا- شهردار تبريز با درخواست ايجاد و راه اندازي كنسولگري هاي كشورهاي مختلف، گفت: احياي كنسولگري ها در اين شهر منجر به توسعه و گسترش صنعت گردشگري مي شود.

ايرج شهين باهر روز چهارشنبه در ديدار با مسئول دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه در منطقه شمال ‌غرب كشور با بيان اينكه احياي كنسولگري كشورهاي مختلف در تبريز مي تواند به توسعه شهر تبريز در ابعاد مختلف كمك كند، افزود: بايد توجه داشت كه ارتباط با شهرها و كشورهاي مختلف جهان تاثير مهمي در توسعه شهرها دارد.
وي اظهار داشت: در ساليان گذشته كشورهاي متعددي در تبريز كنسول گري داشتند و اين دفاتر به توسعه ارتباط تجار، سرمايه گذاران و حضور گردشگران در تبريز كمك مي كرد كه اين رويه در حال حاضر از بين رفته است.
شهين باهر اضافه كرد: امروز هم راه اندازي كنسولگري ها باعث ايجاد فرصت هاي جديدي در برقراري روابط با كشورهاي مختلف مي شود و تحقق اين مهم به تسريع در رفع مشكلات موجود در حوزه مديريت شهري كمك شاياني مي كند.
وي به اهميت جذب سرمايه گذار خارجي از طريق كنسولگري ها اشاره كرد و گفت: در سال هاي گذشته ارتباط خوبي با گروه ها و سرمايه گذاران كشورهاي مختلف ايجاد شده و تلاش داريم اين روابط را توسعه دهيم، چون معتقديم تنها راه مقابله با تنگناهاي اقتصادي جذب سرمايه گذار خارجي است و در اين ارتباط نقش كنسولگري ها بسيا مهم است.
شهين باهر شرايط آذربايجان شرقي و تبريز براي جذب سرمايه گذار در بخش هاي مختلف از جمله حوزه گردشگري را مناسب ارزيابي كرد و گفت: در ايران و شهر تبريز فضاي مناسبي براي پذيرش سرمايه گذار وجود دارد و بايد اين شرايط را بهبود بخشيم.
وي با اشاره به برنامه ريزي براي برگزاري هفته فرهنگي تبريز در هامبورگ گفت: در اين برنامه از تمام ظرفيت هاي تجاري، اقتصادي، گردشگري و فرهنگي استفاده خواهيم كرد و در ملاقات با مسئولين آلماني فرصت هاي سرمايه گذاري در تبريز به آنها معرفي خواهد شد.
شهرداري تبريز اعلام كرد: ما به سرمايه گذاران پروژه هاي شهري به راحتي مي توانيم ضمانت هاي لازم را بدهيم.
اكبر عيسي زاده مسئول دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه در منطقه شمال‌غرب كشور نيز در اين ديدار، گفت: تجارب مناسبي در حوزه هاي اقتصادي از ماموريت هاي گذشته دارم و اميدوارم بتوانم از آن تجارب براي توسعه و كمك به تبريز استفاده كنم.
به گزارش ايرنا، عيسي زاده كه پيشتر معاون مدير كل ديپلماسي اقتصاد مقاومتي وزارت امور خارجه بود به تازگي به عنوان مسئوليت دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه در شمال غرب كشور مستقر در تبريز را بر عهده گرفته است.
3038/3071