۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۵۱
کد خبر: 83316100
T T
۰ نفر

رينگ دوم طرح ترافيك از اول تيرماه در پايتخت اجرا مي شود

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۵۱
کد خبر: 83316100
رينگ دوم طرح ترافيك از اول تيرماه در پايتخت اجرا مي شود

تهران- ايرنا- مدير واحد ساماندهي محدوده ها و طرح هاي ترافيك پايتخت تاكيد كرد كه اجراي طرح زوج و فرد از ابتداي تير امسال لغو و بجاي آن طرح رينگ دوم ترافيك(كاهش آلودگي هوا) اجرايي مي شود.

عمار سعيديان فر عصر چهارشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: براساس تصميم شوراي ترافيك تهران از اول تيرماه طرح رينگ دوم ترافيك در روزهاي عادي از ساعت 6:30 تا 19 و در روزهاي پنجشنبه از ساعت 6:30 تا 13 در محدوده سابق زوج و فرد اجرا مي شود.
وي ادامه داد: تمامي خودروها پلاك تهران در هر فصل مي توانند 20 روز به محدوده اين طرح به صورت رايگان وارد شوند و اگر بيش از اين تعداد وارد شوند صاحبان اين خودروها با مراجعه به سايت تهران من به نشاني my.tehran.ir بايد عوارض ورود به اين محدوده را بپردازند.
به گفته سعيديان فر ساكنان محدوده زوج و فرد سابق از تخفيفات 50 درصدي در اجراي اين طرح بهره مند مي شوند.
مدير واحد ساماندهي محدوده‌ها و طرح ترافيك با اشاره به اينكه ثبت نام از ساكنان محدوده‌ي زوج يا فرد از 14ارديبهشت ماه در سامانه‌ي «تهران من» آغاز شده، گفت: متقاضيان بايد پس از ثبت‌نام در سامانه‌ي تهران من، مدارك مالكيت يا اجاره‌نامه و قبوض پرداخت شده عوارض نوسازي و پسماند خود را به دفاتر خدمات الكترونيك شهر ارايه كنند تا آن‌ها بتوانند از تخفيف 50 درصدي ساكنان اين محدوده استفاده كنند.
سعيديان‌فر تاكيد كرد: ساكنان محدوده‌ي طرح آلودگي هوا(زوج يا فرد) در نظر داشته باشند كه تخفيف 50 درصدي همزمان با اجراي طرح كنترل آلودگي هوا يعني از تيرماه اجرا مي شود و تعرفه آن نصف طرح ترافيك خواهد بود و شهروندان مي توانند در هر فصل 20 روز به اين مناطق رايگان تردد كنند و پلاك آن ها مهم نيست.
** طرح هاي ترافيك 97 تا پايان ارديبهشت امسال معتبر است
وي در بخش ديگري از سخنانش تاكيد كرد كه 31 ارديبهشت آخرين فرصت تمديد طرح ترافيك 97 است.
به گفته اين مقام مسئول، تعرفه طرح ترافيك 98 از روز 17 فروردين امسال اعمال شده است.
سعيديان‌فر خاطرنشان كرد: طرح ترافيك روزهاي شنبه تا 4 شنبه از ساعت 6:30 تا 19 اجرا و در روزهاي جمعه و تعطيلات رسمي هيچ يك از طرح هاي ترافيكي پايتخت اجرا نمي شود.
وي يادآور شد: طرح كنترل آلودگي هوا برخلاف طرح ترافيك اصلي در روزهاي پنجشنبه نيز اجرا مي شود.
به گزارش ايرنا، هم اكنون براساس طرح زوج و فرد تردد خودروها از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علي، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌هاي نواب و چمران براساس آخرين رقم سمت راست پلاك خودروها است؛ بدين معني كه اگر آخرين رقم سمت راست خودرويي فرد باشد در روزهاي فرد هفته و اگر زوج باشد در روزهاي زوج هفته اجازه تردد در محدوده مذكور خواهد داشت.
همچنين محدوده طرح ترافيك از سمت شمال خيابان مطهري، از سمت جنوب خيابان شوش، از سمت غرب خيابان كارگر و از سمت شرق خيابان شريعتي و 17 شهريور است.
تهرام/9343//6139
۰ نفر