۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۲۱
کد خبر: 83316116
T T
۰ نفر
چيني ها براي سرمايه گذاري در هرمزگان اعلام آمادگي كردند

بندرعباس- ايرنا- استان هرمزگان در جنوب ايران يكي مناطق مهم و راهبردي كشور است كه به دليل مجاورت با خليج فارس و درياي عمان و بهره مندي از ذخاير نفت و گاز و وجود پالايشگاه هاي بزرگ، جاذبه اقتصادي مهمي جهت حضور و جذب سرمايه گذاران است.

به گزارش ايرنا، اين استان با وجود 14 جزيره، 2 منطقه آزاد كيش و قشم ، فرصتي ارزشمند جهت سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي، پنجره اي به سوي رونق توليد و دروازه طلايي اتصال به اقتصاد جهاني محسوب مي شود.
هرمزگان با دارا بودن شش منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس، كشتي سازي خليج فارس، منطقه ويژه بندرشهيد رجايي، انرژي بر پارسيان و منطقه ويژه نفتي لاوان در راستاي سرمايه گذاري در حوزه هاي مختلف انرژي، صنعت و معدن جايگاه بسيار مهمي دارد.
وجود 17 منطقه نمونه گردشگري، ذخاير بزرگ نفت و گاز، خط لوله صلح با طول 600 كيلومتر به عنوان يك مزيت نسبي تامين انرژي، پالايشگاه نفت بندرعباس و پالايشگاه نفت ستاره خليج فارس به عنوان بزرگترين پالايشگاه ميعانات گازي جهان از ديگر مزيت ها و ظرفيت هاي مهم سرمايه گذاري در استان هرمزگان محسوب مي شود.
وجود اين همه زمينه براي سرمايه گذاري موجب شده تا گروه هاي سرمايه گذاري از كشورهاي مختلف جهت حضور در اين استان و مشاركت در تامين مالي طرح ها اعلام آمادگي كنند كه يكي از اين گروه ها ، سرمايه گذاران چيني هستند.

**چيني ها در هرمزگان سرمايه گذاري مي كنند
راه هاي سرمايه گذاري و مشاركت در تامين مالي طرح ها و پروژه هاي استان هرمزگان توسط يك گروه سرمايه‌گذاري از كشور چين، در ديدار فريدون همتي استاندار هرمزگان با مدير اين گروه سرمايه‌گذاري مورد بررسي قرار گرفت.
استاندار هرمزگان عصر چهارشنبه در اين خصوص بيان داشت: اين گروه سرمايه گذاري از كشور چين جهت مشاركت در راستاي سرمايه گذاري در حوزه هاي متنوع و همچنين تامين مالي طرح ها و پروژه هاي استان هرمزگان اعلام آمادگي كرده است.
فريدون همتي تصريح كرد: هرمزگان سرشار از استعدادها و توانمندي هاي فراوان جهت سرمايه گذاري است و ما تمامي مقدمات و شرايط مناسب جهت حضور و فعاليت سرمايه گذاران در اين استان را ايجاد مي كنيم.
وي خاطرنشان كرد: در ديدار با گروه سرمايه گذار چيني تلاش كرديم تا زمينه هاي مختلف همكاري را مطرح و توانمندي اين سرمايه‌ گذار را مورد بررسي قرار دهيم.
استاندار هرمزگان گفت: در نشست هاي كارشناسي بر روي جزئيات به طور دقيق تر توافق خواهد شد تا بتوانيم با توجه به توانمندي هاي اين گروه سرمايه‌گذاري، طرح هايي را در هرمزگان اجرا كنيم.
7198/6048