۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۵۲
کد خبر: 83316170
T T
۰ نفر
خبرنگاران نقش بسزایی در كاهش آسیب های اجتماعی دارند

دزفول - ایرنا - فرماندار شهرستان گتوند گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش بسزایی در كاهش و رفع مشكلات و آسیب های اجتماعی دارند.

به گزارش ایرنا عبدالرضا احسانی نیا عصر چهارشنبه در نشست بررسی مسایل و مشكلات خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان گتوند افزود: خبرنگاران با انتشار اخبار و ارائه راهكار در كنار نظرات مردم، در مقابله با آسیب های اجتماعی مسئولان را یاری دهند.
وی ادامه داد: خبرنگاران باید در تمام زمینه ها بویژه مسایل اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، ورزشی و اشتغال خبررسانی كنند.
فرماندار گتوند با تاكید بر آگاهی كامل خبرنگاران به اهمیت این شغل گفت: مطالب و موضوعات بدون بررسی و اطمینان از سوی خبرنگاران انعكاس داده نشود.
وی افزود: انعكاس خبرها باید به نحوی باشد كه مردم در جریان مسایل و مشكلات قرار گیرند، ضمن اینكه از انعكاس اخبار تفرقه انگیر پرهیز كنند.
احسانی نیا با اشاره به نقش رسانه ها در پیشرفت شهرستان گتوند اظهار داشت: برخورد با ارباب رجوع و مشكلات و كوتاهی مدیران ادارات و دستگاه ها از سوی خبرنگاران انعكاس داده شوند.
وی با بیان اینكه برخی از خبرنگاران با غرض در حال تخریب افراد، دولت و یا نظام هستند، افزود: صداقت در انعكاس اخبار بسیار مهم است و علاوه بر سرعت در انتشار، خبر باید صحت داشته باشد.

** توزیع شكر بین كاركنان فرمانداری صحت ندارد
فرماندار شهرستان گتوند گفت: در فضای مجازی برخی افراد متخلف، تهیه و توزیع سهمیه شكر برای كاركنان در فرمانداری را منتشر كردند كه این خبر صحت ندارد.
وی با بیان اینكه با انتشاردهندگان اخبار كذش برخورد قانونی می شود، افزود: نباید اینگونه اخبار نادرست منتشر شود، ضمن اینكه با سانسور اخبار مخالف هستم.
فرماندار شهرستان گتوند گفت: برای نظارت بر روند خدمت رسانی سركشی از ادارات زیر مجموعه در حال انجام است.
وی با بیان اینكه با هیچ كس در كار تعارف نداریم، افزود: اگر اداره و دستگاهی بخواهد در كار مردم كوتاهی كند، با مدیر متخلف برخورد قانونی می شود.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند نیز در این نشست با بیان اینكه پارسال خبرنگاران و نشریات این شهرستان ساماندهی شدند، اظهار داشت: دوره های آموزشی خبرنویسی در آینده نزدیك برای خبرنگاران و روابط عمومی های ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان گتوند برگزار می شود.
حمید بهداروندی با بیان اینكه پارسال برای نخستین بار یك دوره خبرنویسی برای خبرنگاران در این شهرستان برگزار شد، افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند تمام تلاش خود را برای رفع مشكل و ارتقای سطح دانش خبرنگاران بكار گرفته است.
به گزارش ایرنا، نشست بررسی مسایل و مشكلات خبرنگاران و اصحاب رسانه با فرماندارشهرستان گتوند روز چهارشنبه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و روابط عمومی فرمانداری در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
تعامل و همكاری روابط عمومی ها و مدیران ادارات و دستگاه ها با خبرنگاران، دعوت از اصحاب رسانه در جلسات، ساماندهی و نظارت بر فضای مجازی از مهمترین خواسته های مطرح شده خبرنگاران در این جلسه بود.
7467/3022