۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۶
کد خبر: 83316597
T T
۰ نفر

426 زندانی مالی در استان اردبیل آزاد شدند

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۶
کد خبر: 83316597
426 زندانی مالی در استان اردبیل آزاد شدند

اردبیل- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: پارسال 426 زندانی مالی غیرعمد نیازمند با مبلغ محكومیت 800 میلیارد ریال از طریق كمك های ستاد دیه استان و گذشت شاكی از زندان های استان آزاد شدند.

به گزارش ایرنا ، یوسف خدادادی روز پنجشنبه در جلسه ستاد دیه استان اردبیل با بیان اینكه شاكیان در واقع بزرگترین خیران در آزادی زندانیان هستند، افزود: از این میزان محكومیت مالی حدود 400 میلیارد ریال را شاكیان گذشت كردند.
وی با تقدیر از همكاری قضات نیز اظهار داشت: قضات هم حكم به تقسیط و اعسار 300 میلیارد ریال دادند تا زمینه آزادی زندانیان مالی جرایم غیرعمد فراهم گردد.
وی بیان كرد: پارسال 50 میلیارد ریال ستاد دیه مركز كمك كرد ، 20 میلیارد ریال آورده زندانیان بوده و مابقی نیز از طریق كمك های مردمی و تسهیلات بانكی تامین شد.
نایب رییس ستاد دیه استان اردبیل با بیان اینكه سال گذشته یكی از پركارترین سال های ستاد دیه بود، اضافه كرد: برغم همه تلاش های انجام شده هم اكنون بیش از 570 محكوم مالی نیازمند در زندان های استان محبوس و چشم انتظار كمك و مساعدت خیرین و مسئولان هستند.
خدادادی محكومیت مالی این زندانیان را بیش از هزار میلیارد ریال عنوان كرد و ادامه داد: استان اردبیل به علت ضعف اقتصادی منطقه و مردم از لحاظ میزان محكومان مالی نسبت به جمعیت در كشور در رتبه اول قرار دارد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: در عین حال این استان به لحاظ كمك های مردمی و مشاركت خیرین در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد از استان های برتر كشور است.
وی از برگزاری جشن گلریزان در 32 نقطه مختلف استان شامل 10 شهرستان، 20 بخش و 2 دهستان خبر داد و اظهار داشت: پیش بینی می شود در جشن گلریزان امسال 15 میلیارد ریال جمع آوری شود.
وی بیان كرد: جشن گلریزان در شهر اردبیل نیز روز شنبه 28 اردیبهشت ماه همزمان با دوازدهمین روز ماه مبارك رمضان در سالن ولایت سپاه اردبیل برگزار خواهد شد.
او كمك به آزادی زندانیان را مصادیق كار خیر، اخلاقی و انسانی، عاطفی و نوع دوستی ذكر كرد و ادامه داد: باید با فرهنگ سازی مشاركت مردم و خیرین در كارهای خیر در جامعه افزایش یابد.
وی با بیان اینكه آزادی زندانیان مالی جرایم غیرعمد باعث كاهش ناهنجاری های اجتماعی می شود، اضافه كرد: امیدواریم با كمك مردم و مسئولان هیچ محكوم مالی به خاطر ناتوانی و نداری در زندان نباشد.
6130/ 1257