۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۲۱
کد خبر: 83316836
T T
۰ نفر

امام جمعه ابركوه: شهيد صدوقي مجاهدي شجاع بود

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۲۱
کد خبر: 83316836
امام جمعه ابركوه: شهيد صدوقي مجاهدي شجاع بود

يزد - ايرنا - امام جمعه ابركوه از شهيد آيت الله محمد صدوقي به عنوان نماد ايثار و تلاش در تمام صحنه هاي قبل و بعد از پيروزي انقلاب در سال 1357 ياد كرد و گفت: آن شهيد بزرگوار، شخصيتي مردمدار، فقيهي دين پرور و مجاهدي شجاع براي اسلام و انقلاب بود.

حجت الاسلام سيد ابراهيم حسيني روز پنجشنبه به مناسبت سي و هشتمين سالگرد شهادت نماينده سابق امام خميني (ره) و امام جمعه فقيد شهر يزد به ايرنا افزود: سومين شهيد محراب تمام وجود خود را وقف اسلام و انقلاب كرد و براي تعالي اسلام ناب محمدي (ص) از هيچ تلاش و كوششي دريغ نكرد.
وي با بيان اينكه اين شهيد در ولايتمداري و ولايت پذيري ممتاز بود، اظهار داشت: شهيد محراب بازويي قوي براي امام راحل (ره)، انقلاب و استان يزد بود كه با نثار خون پاك خود بر عزت و پايداري نظام افزود.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي ابركوه با اشاره به نقش شهيد صدوقي و فرزندش فقيدش حجت الاسلام محمدعلي صدوقي در بخش فرهنگي تصريح كرد: تقابل با جبهه فرهنگي دشمن يكي از ضرورت ها و بايدهايي است كه هرگز نبايد تحت شعاع هيچ عاملي قرار گيرد.
امام جمعه ابركوه همچنين با گراميداشت ياد و خاطره مرحوم صدوقي امام جمعه سابق مركز استان اظهار داشت: آن مرحوم فردي ولايتمدار و تحت اوامر مطيع امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب بود كه توانست در دوران 23 سال نمايندگي امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري در سمت امام جمعه يزد خدمات ارزنده اي به انقلاب ايفا كند.
همچنين به مناسبت سالگرد سومين شهيد محراب و 23 شهيده زن ، امروز مراسمي در مسجد روضه محمديه با حضور آيت الله محمدرضا ناصري يزدي نماينده ولي فقيه و امام جمعه شهر يزد، محمدعلي طالبي استاندار، تعدادي از خانواده هاي معظم شهدا، آزادگان، رزمندگان، اصناف و بازاريان و قشرهاي مختلف مردم برگزار شد.
در اين مراسم مسئول دفتر شوراي نگهبان يزد گفت: شهيد صدوقي همواره در خط ولايت فقيه، خادم مردم و شخصيتي استكبار ستيز بود.
حجت الاسلام سيد ناصر محمدي افزود: اين شهيد همواره در كنار امام راحل (ره) و در خدمت نظام و اهداف عاليه اسلام قرار داشت و لحظه اي دست از مسير حق و حقيقت بر نداشت و عاقبت توسط منافقان كوردل به شهادت رسيد.
آيت‌الله صدوقي در 11 تيرماه سال 1361 مصادف با دهم ماه رمضان پس از اقامه نماز جمعه در مسجد ملااسماعيل يزد به دست منافقان كوردل به شهادت رسيد .
مركز شهرستان 53 هزار نفري ابركوه در140كيلومتري جنوب غربي شهر يزد قرار دارد.
7540/ 2047/