۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۵۴
کد خبر: 83318385
T T
۰ نفر
سرمایه گذاری در حوزه ارتباطات خراسان جنوبی 4 برابر شد

بیرجند - ایرنا - مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: سرمایه گذاری در حوزه ارتباطات از پنج سال گذشته تاكنون نسبت به مدت مشابه قبل از آن بیش از چهار برابر در استان افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا محمدحسین عیدی زاده روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه خراسان جنوبی اظهار داشت: از سال 92 تاكنون حجم سرمایه گذاری های شركت مخابرات در استان 160 میلیارد تومان است در حالی كه پنج سال قبل از این دوران میزان سرمایه گذاری 39 میلیارد تومان بوده است.
وی بیان كرد: حوزه مخابرات یك حوزه وسیع بوده كه نیازهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بر بستر آن قرار دارد.
مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی با اشاره به سرعت فناوری گفت: این سرعت حتی به قدری است كه سرمایه گذاری ریالی هم توجیه ندارد.
وی با تاكید بر اینكه یكی از دستاوردهای بزرگ انقلاب كاهش فاصله فناوری در بستر مخابرات است افزود: اكنون بدون فاصله یا كمتر از یك سال سیستم های جدید و بهترین تكنولوژی های مخابراتی وارد كشور می شود.
عیدی زاده با اشاره به افزایش مدت زمان خدمات‌رسانی كاركنان مخابرات در سطح استان گفت: هم اكنون ساعت كار امور مشتركین در بیرجند و مراكز شهرستان ها از ساعت 7:30 تا ساعت 20:30 است.
وی به پیشرفت‌های مخابرات استان در سال‌های اخیر اشاره كرد و افزود: هم اكنون در پنج مركز شهرستان شاهد گسترش فیبرهای نوری هستیم و توسعه اینترنت (نسل چهارم) 4G نیز از دیگر اقدامات این شركت بوده است.
مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی از اتصال تمامی روستاهای استان به شبكه‌های مخابراتی خبر داد و بیان كرد: 99 درصد جمعیت استان و 92 درصد تعداد روستاها زیر پوشش تلفن همراه هستند.
وی یادآور شد: تمامی سایت های GSM مخابرات روستایی از نسل همراه استفاده می كنند و رومینگ مخابرات در 2 سال گذشته به روی تمامی اپراتورها باز شده است.
عیدی ‌زاده گفت: در سال‌ های گذشته مخابرات خراسان‌ جنوبی دارای رتبه‌ های برتر كشوری بوده به گونه ‌ای كه در سال 93 رتبه پنجم كشور، سال 94 رتبه سوم ،سال های 95 و 96 رتبه دوم و تا 11 ماه سال 97 رتبه اول كشوری را كسب كرده‌ایم.
9893 * 6054