۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۳۸
کد خبر: 83318910
T T
۰ نفر
فرماندار ويژه لارستان: زيرساخت مورد نياز تاسيس دفتر ايرنا را فراهم مي كنيم

شيراز-ايرنا- معاون استاندار فارس و فرماندار ويژه لارستان با بيان اينكه خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) باسابقه ترين رسانه معتبر كشور است، گفت: امكانات و زيرساخت‌هاي مورد نياز فعاليت دفتر ايرنا در لارستان را فراهم مي كنيم

جليل حسني شنبه در بازديد از خبرگزاري جمهوري اسلامي استان فارس در شيراز از اهتمام اين خبرگزاري ملي براي راه اندازي دفتر خبري در لارستان قدرداني كرد و اخذ مجوز سازمان امور اداري و استخدامي در شرايط محدوديت توسعه تشكيلات دولت را حائز اهميت بسيار دانست.
وي گفت: تاثير اخبار و گزارش‌هاي ايرنا در حوزه هاي مختلف فرهنگي، سياسي. اقتصادي و اجتماعي كشور مشهود است.
معاون استاندار فارس گفت: بر اين باور هستيم كه تاسيس نمايندگي ايرنا در لارستان، ارتباط مردم و مسئولان را تقويت خواهد كرد و با تحليل و بيان كارشناسي مسائل منطقه، زمينه ساز شتاب بخشي به توسعه جنوب فارس خواهد شد.
حسني در ادامه به ظرفيتها و توانمندي هاي شهرستان لارستان اشاره كرد و گفت: با وجود منفك شدن برخي مناطق از لارستان و تشكبل شهرستانهاي جديد طي دهه هاي گذشته، اين شهرستان با دربرگيري 6 بخش و 9 شهر همچنان وسيع ترين شهرستان استان است.
فرماندار ويژه لارستان با بيان اينكه همزيستي مسالمت آميز اهل تسنن و شيعيان اين شهرستان، كم نظير و مثال زدني است، اظهار داشت: اين شهرستان به واسطه فعاليت علماي برجسته، از خاستگاه هاي شكل گيري حكومت اسلامي در ايران محسوب مي شود.
حسني در ادامه فرهنگ نيك انديشي مردم لارستان را ستود و گفت: سطح بالاي مشاركت اجتماعي مردم اين منطقه در فعاليتها و اهتمام به امور عام المنفعه از ويژگي هاي ممتاز لارستان تلقي مي شود.
فرماندار ويژه لارستان همچنين با اشاره به موقعيت خاص اين شهرستان در زمينه دسترسي به زيرساختهاي حمل ونقل هوايي و دريايي و مجاورت با منابع انرژي گفت: با اين وجود، اقتصاد لارستان انسان محور است و همت والاي مردم عامل رشد وتوسعه منطقه بوده است.
سازمان امور اداري و استخدامي كشور اخيرا با مجوز تاسيس دفتر نمايندگي خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) در شهرستان لارستان استان فارس از محل جابجايي دفتر ديگري موافقت كرده است.
شهرستان لارستان به مركزيت لار در فاصله 378 كيلومتري جنوب شيراز قرار دارد.
ايرنا به عنوان خبرگزاري رسمي كشور از سال 1313 تاكنون به طور مستمر فعاليت مي كند و علاوه بر تهران، دفاتر متعددي در داخل و خارج دارد.
ايرنا اكنون در همه 31 مركز استان و 23 شهرستان ديگر علاوه بر مراكز استانها، نمايندگي هاي فعال دارد.
پيش از اين، دكتر سيد ضياء هاشمي مديرعامل سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) در بازديد از مركز شيراز با اشاره به ظرفيت ها و توانمندي هاي استان فارس بر ضرورت راه اندازي دفاتر خبري ايرنا در اين استان تاكيد كرده بود.
9254/ 2027