۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۳۹
کد خبر: 83319241
T T
۰ نفر
جمع آوری گیاهان كوهی 2 نفر را در اشنویه به كام مرگ فرستاد

مهاباد- ایرنا- رییس هلال احمر اشنویه گفت: 2 نفر كه برای جمع آوری گیاهان خوراكی كوهی به منطقه «تاله جار» این شهرستان رفته بودند بر اثر سقوط خودرو شخصی به داخل دره جان باختند.

فخرالدین مام علی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه در این حادثه یك نفر نیز مصدوم شده است افزود: این افراد همگی از اهالی مهاباد بودند كه روز گذشته برای جمع آوری گیاهان كوهی به این منطقه رفته بودند.
وی اضافه كرد: روز گذشته طی تماس تلفنی یكی از شهروندان مبنی بر سقوط یك دستگاه خودرو به دره تاله جار، سه دستگاه آمبولانس و خودرو كمك بار هلال احمر و یك دستگاه آمبولانس شبكه بهداشت و درمان به منطقه اعزام شدند.
مام علی گفت: به دلیل طولانی بودن مسیر و مرزی بودن این منطقه بلافاصله هماهنگی های لازم با فرمانداری و نهادهای مرتبط انجام شد و قبل از رسیدن به محل حادثه تعدادی از شهروندان اقدام به حمل مصدومان به نزدیكی روستا كرده بودند.
وی ادامه داد: یكی از این افراد در همان لحظه حادثه فوت كرده بود و 2 نفر دیگر نیز به بیمارستان نبی اكرم (ص) اشنویه انتقال داده شدند كه یكی دیگر از آنها نیز در اتاق احیا جان خود را از دست داد.
به گزارش ایرنا منطقه «تاله جار» در 30 كیلومتری غرب اشنویه و در منطقه صفر مرزی واقع شده و هر ساله در فصل بهار پذیرای شمار زیادی از ساكنان این شهر و دیگر شهرهای همجوار برای جمع آوری گیاهان كوهی است.
اشنویه از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی است كه در امتداد مرزی های ایران با كشورهای عراق و تركیه قرار دارد؛ آذربایجان غربی یكی از مهمترین رویشگاه های گیاهان كوهی خوراكی و دارویی در كشور به شمار می رود و از نظر تنوع گیاهان رتبه نخست كشور را به خود اختصاص داده است.
آمار دقیقی از میزان برداشت این نوع گیاهان در استان وجود ندارد اما هر ساله صدها تُن گیاهان خوراكی در آنها برداشت می شود كه علاوه بر بازارهای محلی به استان های همجوار نیز ارسال می شود.
9870/6185/7129