۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۰۱
کد خبر: 83319597
T T
۰ نفر

استعفا و انتخاب شهردار قائمشهر در يك روز

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۰۱
کد خبر: 83319597
استعفا و انتخاب شهردار قائمشهر در يك روز

ساري – ايرنا – بهمن معين پور شهردار قائمشهر در حالي صبح امروز يكشنبه استعفا خود را به رئيس شوراي اسلامي اين شهر تحويل داد كه بلافاصله شوراي شهر در پشت درهاي بسته با شهردار شدن رييس شورا موافقت كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، معين پور كه بهمن ماه سال 96 به عنوان شهردار قائمشهر انتخاب شد ، علت استعفايش از اين سمت را جلوگيري از تشديد اختلافات و حفظ آرامش در شهرداري براي ادامه فعاليت اعلام كرد.
وي در استعفانامه اش با تشريح اقداماتي كه در اين مدت انجام داد ، نوشت : از آنجا كه آرامش محيط كار و پرهيز از حاشيه سازي هاي متداول را شرط آسايش همكارانم در كنار خانواده مي دانم و اهتمام جدي به اين موضوع داشته و دارم ، با توجه به شرايط كنوني كه از ورود به جزييات آن خودداري مي كنم ، از ادامه همكاري در مسئوليت شهرداري منصرف شده و اعلام استعفا مي نمايم و براي همه همكارانم در شهرداري قائمشهر و سازمانهاي تابعه و شركت نساجي شماره يك سلامتي و بهروزي آرزومندم .
معين پور با اعلام اين كه سه اصل ' انضباط اخلاقي ' ، ' انضباط مالي 'و ' انضباط اداري ' معيار فعاليتش به عنوان شهردار قائمشهر بوده ، از تشكيل ساختارهاي شهرداري مناطق و سازمان هاي پسماند ، مشاغل شهري ، فرهنگي ، اجتماعي ورزشي و سيما و منظر شهري به عنوان بخشي از عملكرد دوره فعاليتش ياد كرد.
وي با انتقاد تلويحي از عدم تصويب بودجه پيشنهادي شهرداري در شوراي شهر ، از تكميل پروژه ها و بهره برداري از آنها از جمله تعريض شركت سايپا ، پل شهيد عباسپور و تعريض و آزاد سازي حدود 8/4 هكتار از زمينهاي نساجي شماره 2 ، جهت خيابان ،فضاي سبز و گردشگري به عنوان بخش ديگري از عملكردش در اين مدت نام برد.
معين پور همچنين در بخشي از استعفانامه خود از فرماندار به عنوان نماينده عالي دولت هم با اين عبارت كه اقدامات دوره شهرداي اش ' متاسفانه مورد توجه و تفقد نماينده عالي دولت در شهرستان قرار نگرفت ' ، انتقاد كرد و نوشت : دغدغه زندگي و معيشت همكاران محترم شهرداري و پرسنل شريف شركت نساجي شماره يك , مرا بر آن داشت تا در اين نابساماني اقتصادي ، انسجام كانون خانواده و تامين حداقل حقوق ماهانه براي اين عزيزان تلاش كنم ، هرچند كه عده اي را تحمل اين مختصر نبوده و نيست.
با اين كه شهردار قائمشهر منتخب شوراي اسلامي شهر است ولي ميان اين دو مجموعه طي اين مدت همواره بگو مگو و كشمكش وجود داشته است .
** پايان كشمكش شورا و شهردار
يكي از انتقادات دايمي شوراي شهر قائمشهر از شهردار اين بود كه نسبت به مصوبات شورا بي اعتنايي مي كند.
خبرنگار ايرنا كه در نشست هاي شوراي شهر حضور مي يافت ، در پي استعفاي شهردار قائمشهر نوشت : يادم مي آيد آقاي صالح زاده رئيس شوراي شهر در جلساتي كه به صورت علني تشكيل مي شد چندين بار به شهردار در خصوص پروژه هاي عمراني تذكر مي داد و از شهردار قائمشهر مي خواست تا پاسخي را ارائه دهد اما شهردار به هر دليلي كه ما خبرنگاران از آن بي اطلاع بوديم و هستيم از پاسخ دادن سرباز مي زد .
' يكي از پروژه ها مي توان به پروژه عمراني سه راه شهيد مهدوي اشاره كرد كه توقف چندين ماهه آن باعث كلافگي مردم و مسافران شده بود و ما به عنوان خبرنگار نيز پيگير چرايي توقف اين پروژه بوديم . عمليات اجرايي پروژه شهيد مهدوي در تقاطع خيابان تهران شهرستان قائمشهر از ارديبهشت ماه سال گذشته آغاز شد، طرحي كه بنا بود به صورت يك طرفه با 2 لاين از محور سوادكوه به جاده كمربندي بابل با 220 متر طول ، 10/5 متر عرض و اعتباري 15 ميليارد تومان به بهره برداري برسد، اما چند ماهي متوقف ماند كه مجددا كار آغاز شد.
نبود فضاسازي مناسب شهري ، بنرهاي تبليغاتي در سطح شهر كه هفته ها و ماهها بعد از سپري شدن مناسبت همچنان در سطح شهر ديده مي شد ، نبود آسفالت درست و لكه گيري هاي كوچه پس كوچه هاي سطح شهر ، چاله هاي خيابان و كوچه ها و غيره ديگر مواردي است كه در جلسات علني شوراي شهر به آن اشاره مي شد و ما هيچگاه از شهردار در اين باره پاسخي نشنيديم . '
اعضاي 9 نفره شوراي اسلامي شهر قائمشهر در پي استعفاي معين پور با تشكيل جلسه در پشت درهاي بسته به اتفاق آرا عباس صالح زاده رييس شورا را به عنوان شهردار انتخاب كردند.
همچنين قرار است تا زمان طي مراحل قانوني ، حميدرضا خنك دار قائم مقام شهردار مستعفي به عنوان سرپرست شهرداري انجام وظيفه كند.
7334/1654