۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۴۸
کد خبر: 83319720
T T
۰ نفر

زيرساخت‌هاي توليد دارو در كشور بايد تقويت شود

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۴۸
کد خبر: 83319720
زيرساخت‌هاي توليد دارو در كشور بايد تقويت شود

تهران- ايرنا- دبير ستاد توسعه زيست‌فناوري معاونت علمي وفناوري رياست جمهوري گفت: طي چند سال اخير در زمينه توليد دارو به موفقيت هايي رسيده ايم؛ اما بايد زيرساختهاي توليد دارو در كشور را تقويت كنيم.

به گزارش معاونت علمي وفناوري رياست جمهوري، مصطفي قانعي درباره توليد دارو در كشور بيان كرد: توليد دارو يكي از مهم ترين نيازهايي است كه بايد به آن توجه ويژه اي صورت گيرد، با توجه به اندك بودن تعداد كارخانجات توليد دارو در كشور، بايد در حوزه تامين زيرساختهاي اين صنعت تلاش بيشتري كنيم.
وي افزود: ايران يكي از كشورهايي است كه در چند سال اخير با وجود همه كمبودها و تحريم ها توانسته است موفقيت هاي قابل قبولي در زمينه توليد دارو كسب كند كه تمام اين موفقيت ها را مديون دانشمندان و جوانان اين مرز و بوم هستيم.
به گفته قانعي، يكي از مهم ترين راه هاي تامين زيرساخت توليد دارو در كشور علاوه بر استفاده بهينه از توان و دانش دانشمندان و جوانان، استفاده از ظرفيت صندوق نوآوري و شكوفايي است تا با اين كار ريسك توليد دارو در كشور كمتر شود.
وي تصريح كرد: وجود جوانان توانمند و عالم در كشور مي تواند اميد ايرانيان را به توسعه و پيشرفت در حوزه تامين دارو افزايش دهد؛ اما اين موضوع زماني ميسر مي شود كه نهادهاي ذيربط از اين توانايي ها بهره ببرند و روي ايده ها و دانش آنها سرمايه گذاري كنند.
علمي ** 9340** 1055
۰ نفر