۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۳۳
کد خبر: 83320653
T T
۰ نفر

رئیس كل بیمه مركزی:

نرخ شكنی به صنعت بیمه آسیب می زند

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۳۳
کد خبر: 83320653
نرخ شكنی به صنعت بیمه آسیب می زند

تهران- ایرنا- رئیس كل بیمه مركزی گفت: نرخ شكنی، آسیب های جدی بر پیكره صنعت بیمه وارد می‌آورد. شركت‌های بیمه باید در اقدامی هماهنگ و در تعاملی سازنده از ارائه نرخ های غیر فنی پرهیز كنند.

به گزارش بیمه مركزی ایران، غلامرضا سلیمانی در نشست سندیكای بیمه گران ایران، سود سال 1396 صنعت بیمه را رقمی در حدود 850 میلیارد تومان اعلام كرد و افزود: موضوع بدهی های معوقه، یك خسران جدی در صنعت بیمه است و شركت هایی كه با بدهكاران بزرگ صنعت پای میز قرارداد می نشینند، به این بحران دامن می زنند.
رئیس شورای عالی بیمه با تأكید بر ضرورت تعامل بیشتر بین نهاد ناظر و صنعت بیمه به موضوع كنترل ریسك اشاره كرد و گفت: بیمه مركزی به عنوان یك بیمه گر اتكایی ریسك های فاقد منطق اقتصادی و نرخ های غیر فنی را نمی پذیرد و از مدیران شركت‌های بیمه نیز انتظار می‌رود هنگام عقد قرارداد به منافع شركت و سهامداران خود توجه كنند.
رئیس كل بیمه مركزی با استقبال از برپایی به هنگام مجامع شركت های بیمه، تصریح كرد: در راستای اجرای طرح مثلثی و همچنین اهمیت موضوع حفظ منافع شركت ها، در همه جلسات بررسی صورت های مالی ارائه شده توسط شركت ها حضور خواهم داشت.
وی با اشاره به استفاده برخی شركت‌های بیمه از ارزیابان غیرمجاز، گفت: فقط ارزیابانی می‌توانند در صنعت بیمه فعالیت كنند كه مجوزهای لازم را از بیمه مركزی دریافت كرده باشند.
رئیس كل بیمه مركزی به طرحی از سوی پلیس مبنی بر كاهش 2 هزار فقره فوتی در سال اشاره كرد و از سندیكای بیمه گران ایران خواست تا با بررسی دقیق و كارشناسی این طرح، در این خصوص تصمیمات لازم را اتخاذ كنند.
سلیمانی با بیان اینكه سندیكا باید ساز و كاری طراحی كند تا شركت‌های بیمه بتوانند مطالبات معوقه خود را وصول كنند.
وی از آغاز تبادل دوسویه اطلاعات بین بیمه مركزی و نیروی انتظامی خبر داد و ابراز امیدواری كرد با تبادل اطلاعات طرفین بسیاری از مشكلات صنعت بیمه برطرف شود.
در پایان این نشست مسائلی نظیر تعیین تكلیف تخفیف‌های 2.5 درصد بیمه شخص ثالث و مشكلات مربوط به بیمه درمان، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
اقتصام *2022 * 3063
۰ نفر