۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۰۳
کد خبر: 83321091
T T
۰ نفر
توازن جمعيت بايد با توانمندي آن دنبال شود

سنندج - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري كردستان با اشاره به اهميت افزايش جمعيت در قدرت منطقه اي هر كشور گفت: توازن جمعيت در كشور نيز بايد بر اساس افزايش توانمندي و سطح رفاه آنان دنبال شود.

به گزارش ايرنا، حسين فيروزي روز دوشنبه در همايش روز جمعيت با اشاره به اينكه رهبر معظم انقلاب سياست هاي جمعيتي را به موقع ابلاغ كرده اند، اظهار داشت: تمام دستگاه ها موظف هستند در اين راستا برنامه هاي خود را براي افزايش سطح رفاه جمعيت تدوين كرده و اجرا كنند.
وي اضافه كرد: با توجه به روند رو به رشد جمعيت كشور از سال هاي 1330 تاكنون، مي توان گفت در اوايل انقلاب شهرنشين ها از 44 درصد به 70 درصد فعلي رسيده و اين تغييرات جمعيتي در نقاط كشور پيامدهايي از جمله افزايش 2.5 برابري، كاهش جمعيت روستاها و تغيير سبك زندگي را بدنبال داشته است.
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار كردستان با بيان اينكه تغيير جمعيتي به صورت آرام و پيشواز و بدون درنگ بر همه ابعاد جمعيتي كشور منطقه و دنيا تاثير مي گذارد، افزود: با توجه به اين مسايل، ايران در منطقه حساس خاورميانه قرار دارد و اگر افزايش جمعيت را از دست بدهيم يكي از مولفه هاي توازنه قدرت را از دست خواهيم داد.
فيروزي يادآور شد: ميزان جمعيت بايد به عنوان يكي از مولفه هاي قدرت مورد توجه باشد و لازم است در كنار آن رفاه جمعيت نيز در نظر گرفته و حفظ شود.

** مقام اول صدور كارت ملي هوشمند به كردستان رسيد
مدير كل ثبت احوال كردستان نيز در اين همايش گفت: مقام اول صدور كات هوشمند ملي كشور سال گذشته به اين استان رسيده است.
حسن صومي افزود: وظيفه اين نهاد توليد و انتشار آمار چهار گانه وقايع حياتي شامل ولادت، طلاق، ازدواج و فوت است كه براي برنامه ريزي در عرصه هاي اقتصادي، علمي و فرهنگي مورد استفاده قرار مي گيرد.
هم اكنون 39 دفتر پيشخوان فعال و 6 دفتر پستي در سطح استان كردستان خدمات ثبت در زمينه هاي مختلف را انجام مي دهند.
استان كردستان طبق سرشماري سال 95 يك ميليون و 603 هزار نفر جمعيت دارد كه در10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و يك هزار و 697 آبادي زندگي مي كنند.
3034/9102