۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۵۱
کد خبر: 83321201
T T
۰ نفر
آيت الله سبحاني: پيشرفت جامعه درگرو توجه به علم و دانش است

قم - ايرنا- آيت الله جعفر سبحاني از مراجع عظام تقليد گفت: هر مملكتي كه علم و دانش بر آن حكومت كند پيشرفت و آباداني برآن سايه افكنده و در غير اين صورت عقب ماندگي باقي مي ماند.

به گزارش ايرنا، وي روز دوشنبه در سلسله مباحث تفسير قرآن كريم در مجتمع آموزش عالي فقه حجتيه با اشاره به سالروز ميلاد امام حسن مجتبي(ع) و حديثي از اين امام همام ادامه داد: كودكان و نوجوانان به‌عنوان آينده‌سازان كشور بايد به دنبال جمع‌آوري سرمايه علم و دانش باشند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به آيه 62 سوره توبه گفت: آزار و اذيت انبياي الهي و همچنين توطئه‌ چيني از ويژگي‌هاي منافقان در دوره‌هاي مختلف بوده است.
آيت‌الله سبحاني همچنين در بيان آيه 63 اين سوره مباركه نيز تصريح كرد: لحن و هشدار خداوند متعال در اين نسبت به منافقان شديد بوده و نسبت به ادامه توطئه‌ چيني‌هاي آنها هشدار سختي داده‌ شده است.
وي در ادامه با اشاره به برخي از مباحث تفسيري شاذ در آيات قرآن كريم تأكيد كرد: مفسران بايد در برابر قرآن كريم روحيه شاگردي داشته و خود را نسبت به تفسير كلام وحي استاد قلمداد نكنند.
سلسله مباحث تفسيري آيت‌الله سبحاني با محوريت سوره مباركه توبه از ابتداي ماه شريف رمضان در مجتمع آموزش عالي فقه حجتيه آغاز و تا پايان ماه مبارك رمضان ادامه دارد.
7403/ 6133/