۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۳۴
کد خبر: 83322037
T T
۰ نفر
خريدهاي هيجاني مردم بازار شكر را آشفته كرده است

سمنان- ايرنا- مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني استان سمنان گفت: خريد هيجاني برخاسته از ترس بي دليل از گراني، با وجود توزيع بيش از حد نياز، بازار عرضه شكر استان را آشفته كرده است.

محمد باقر منوچهري روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: از فروردين امسال تاكنون در سه نوبت طرح توزيع شكر در بخشي خانگي، صنعتي و صنفي در استان سمنان با قيمت مصوب 34 هزار و 500 ريال به فروش رسيد، اما با اين حال خريد هيجاني اقشار مردم براي انبار كردن اين اقلام غذايي بسيار بالا است.
وي خاطر نشان كرد: اكنون خانه هاي برخي از اقشار مردم به انبار كالاهاي ضروري و غيرضروري به دليل ترس از گراني تبديل شده است كه اين امر به تشنج در بازار دامن مي زند.
مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني استان سمنان ادامه داد: از آغاز سال 98 تاكنون دست كم 690 تن شكر در مصرف خانگي و 850 تن شكر در مصرف صنعتي و صنفي در استان سمنان توزيع شده است.
منوچهري اضافه كرد: براساس برآورده ها در 45 روز گذشته بيش از سرانه مصرفي خانوارها در استان سمنان شكر توزيع شد، اما براساس آمار شهروندان در بعضي موارد سه يا چهار برابر نياز خود شكر خريد مي كنند.
مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني استان سمنان گفت: مردم از خريد هيجاني دست بردارند و به هيچ عنوان به شايعه سازي عده اي دلال و سودجو در ارتباط با قحطي در بازار توجه نداشته باشند.
به گزارش ايرنا، 200 تن شكر به منظور تنظيم بازار ويژه ماه مبارك رمضان در هشت شهرستان استان در حال توزيع است.
7339/6103