۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۱
کد خبر: 83322312
T T
۰ نفر

صاعقه 96 راس گوسفند را در ايلام تلف كرد

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۱
کد خبر: 83322312
صاعقه 96 راس گوسفند را در ايلام تلف كرد

ايلام - ايرنا - فرمانده انتظامي استان ايلام از تلف شدن 96 راس گوسفند بر اثر برخورد صاعقه در اين استان خبر داد.

به گزارش ايرنا از پايگاه خبري پليس، سردار نورعلي ياري روز سه شنبه اظهار داشت: روز گذشته با ورود سامانه تندري و رگباري شاهد تلفات احشام و خسارت ديدن عشاير در نقاط مختلف استان بوديم.
وي افزود: در پي تماس‌هاي تلفني با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر برخورد صاعقه با گله احشام در روستاي قنات آباد شهرستان چرداول مأموران پليس بلافاصله جهت بررسي موضوع به محل اعزام و مشخص شد 84 راس گوسفند در اين حادثه تلف شده است.
فرمانده انتظامي ايلام تاكيد كرد: طبق گزارش ماموران انتظامي در حادثه اي ديگر و برخورد صاعقه با گله گوسفندان يكي از عشاير بخش زرنه 12 رأس گوسفند نيز تلف شده است.
سردار ياري يادآور شد: عشاير با جدي گرفتن هشدارهاي سازمان هواشناسي در زمان بارش نزولات آسماني و رگباري بودن آسمان سعي كنند از رفتن به ارتفاعات خودداري كنند و جهت كاستن از خسارات احتمالي احشام خود را در مراكز قانوني بيمه كنند.

** 16 قليان سرا در دره شهر پلمب شد

فرمانده انتظامي شهرستان دره شهر از پلمب 16 قليان‌ سرا و جمع‌ آوري 120 حلقه قليان طي 24 ساعت گذشته خبر داد.
سرهنگ علي جمالوندي اظهار داشت: اجراي طرح مبارزه با اراذل و اوباش و پاكسازي مناطق آلوده و جرم خيز و جلوگيري از عرضه و استعمال مواد دخاني به ويژه قليان در سفره خانه ها و قهوه خانه هاي سطح شهر و برخورد با صنوف متخلف در دستور كار ماموران پليس اين شهرستان قرار گرفت.
وي ادامه داد: اين طرح طي هماهنگي با مقام قضايي و شناسايي واحدهايي كه علي‌رغم اخطاريه ‌هاي قبلي نسبت به توزيع قليان در سفره خانه ها و قهوه خانه ها اقدام مي كردند، به اجرا در آمد.
سرهنگ جمالوندي تاكيد كرد: در اجراي اين طرح ماموران انتظامي شهرستان طي چند عمليات مختلف تعداد 16 قليان ‌سرا را پلمپ و بيش از 120 حلقه قليان نيز جمع آوري كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان دره شهر با اشاره به اينكه قليان و سيگار زمينه ساز بروز آسيب هاي اجتماعي جبران ناپذير براي خانواده ها و خصوصا جوانان است، گفت: خانواده‌ها بايد بيشتر مراقب فرزندانشان باشند و آنها را از عواقب شوم پديده اعتياد و مضرات قليان و سيگار به عنوان دروازه ورود به معضل اعتياد آگاه سازند.
7177/6119