۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۴۳
کد خبر: 83322339
T T
۰ نفر
عضو مجمع تشخیص مصلحت: CFT و پالرمو همچنان در دست بررسی است

تهران- ایرناپلاس- یك عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‎گوید: CFT و پالرمو همچنان در كمیسیون‎های مربوطه در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی است.

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با ایرناپلاس با بیان اینكه، CFT و پالرمو از دستور كار مجمع خارج نشده است، اعلام می‎كند: از ابتدا تصمیم گرفته شد لوایح پالرمو و CFT با هم در كمیسیون مربوطه در مجمع بررسی شود و خود مجمع تشخیص، درباره آن اظهارنظر كند.

انصاری در ادامه تأكید می‎كند: در حال حاضر CFT و پالرمو باید در كمیسیون مربوطه بررسی و گزارش آن به صحن فرستاده شود و صحن درباره آن تصمیم‌گیری كند، اما هنوز گزارش نظر كمیسیون به مجمع فرستاده نشده ‎است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اظهارنظر دیروز سیدمحمد صدر، دیگر عضو مجمع، مبنی بر اینكه بررسی این لوایح از دستور كار مجمع خارج شده است توضیح می‌دهد: شاید منظور آقای صدر هم همین بوده كه در حال بررسی در كمیسیون‎هاست. درواقع CFT و پالرمو همچنان در حال بررسی است.

دیروز صدر به همشهری گفته‎ بود لوایح CFT و پالرمو هر دو از دستور كار مجمع خارج شده‌اند و دلیل این اتفاق را هم باید از دبیرخانه و رئیس مجمع بپرسید.

مجلس شورای اسلامی سال گذشته، به ترتیب الحاق ایران به دو كنوانسیون پالرمو (كنوانسیون با جرائم سازمان یافته فراملی) و CFT (كنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم) را تصویب كرد. مصوبه‌هایی كه با ایرادهای شورای نگهبان مواجه شد. پس از چند بار رفت‌وبرگشت این دو كنوانسیون میان مجلس و شورای نگهبان، در نهایت تصمیم‌گیری درباره الحاق یا عدم الحاق ایران به دو كنوانسیون، به مجمع تشخیص مصلحت نظام گذارده شد. اما تا به حال با وجود برگزاری چند جلسه پیاپی در مجمع تشخیص با دستور رسیدگی به این لوایح هنوز سرنوشت آن‌ها مشخص نشده است.
۰ نفر