به گزارش ايرنا، سرهنگ علي حسين قيصري، روز سه شنبه در جلسه شوراي ترافيك استان در دفتر معاون امور عمراني استانداري ، با اشاره به آمار مقايسه اي تصادفات سال 96 و 97 قم افزود: آمار تصادفات در شهر قم آمار خوبي نيست به گونه اي كه تعداد فوتي ها از 86 تن در سال 96 به 99 تن در سال 97 افزايش يافت.
وي، ادامه داد: 46 موتورسوار، 41 عابر پياده، 5 دوچرخه سوار، 7 راننده و سرنشين خودرو از جمله آمار تلفات تصادفات قم مي باشد كه 18 تن از اين افراد از جمله اتباع خارجي بوده اند.
وي با تاكيد بر ضرورت اصلاح وضعيت موتورسيكلت هاي موجود در قم گفت: 46 موتورسيكلت فوت شده در حوادث رانندگي در سال 97، هيچ كدام كلاه ايمني نداشتند و به طور قطع درصورت رعايت اين مساله نيمي از آمار فوتي هاي كاهش مي يافت.
قيصري، با بيان اينكه تصادفات منجر به فوت درقم در سال 97 نسبت به سال 96 حدود 14 درصد افزايش يافته است گفت: از 99 فوتي تصادفات سال 97، 23 تن در صحنه تصادف و 76 تن در بيمارستان فوت كرده اند.
وي با اشاره به پر حادثه ترين محورهاي قم گفت: بلوار غدير، خيابان امام خميني(ره)، بلوار آيت الله بروجردي، بلوار حاج خدا كرم، بلوار خليج فارس، بلوار عمارياسر و بلوار پيامبر اعظم پرحادثه ترين نقاط درون شهري قم است.
رئيس پليس راهور قم، تاكيد كرد: در تصادفات درون شهري رتبه 16 كشوري را دارد ولي از نظر تعداد تلفات آمار قم بسيار نگران كننده است.
وي با بيان اينكه بيشترين تصادفات فوتي درون شهري قم در بلوار آيت الله بروجردي ثبت شده است، گفت: در سه ماه نخست امسال تاكنون 3 تن در اين بلوار جان خود را از دست داده اند، ضمن اينكه در پنج ماه نخست بهره برداري از اين بلوار در سال 97، 7 تن بر اثر تصادفات فوت كرده اند كه نصب دوربين ثبت تخلفات در اين بلوار ضروري مي باشد.
قيصري، واژگوني و سرعت غيرمجاز را مهمترين علت تصادفات درون شهري قم دانست وگفت:نصب و راه اندازي دوربين هاي ثبت تخلف در محورهاي اصلي و پرتردد قم ضروري است كه بايد در اين زمينه اقدام جدي تري در شهر صورت گيرد.
وي ادامه داد:مكانيزه شدن 10عابر پياده از جمله وعده هاي شهرداري در سال گذشته بود كه تاكنون عملياتي نشده است و اين موجب شده تا 41 تن از فوتي هاي سال 97 قم شامل عابران پياده باشد كه بخش زيادي از اين آنان را افراد مسن بالاي 60 سال شامل مي شوند.
رئيس پليس راهور قم، ادامه داد: يك طرفه كردن خيابان امام خميني ، اصلاح خط كشي باجك يك، نصب عابر پياده مكانيزه در جلوي درب 1 و 2 مسجد جمكران از جمله اقدام هايي است كه در راستاي رفع گره هاي ترافيكي و پر حادثه اثرگذار بوده است.
قيصري، 70 درصد تصادفات را ناشي از عدم رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي دانست و گفت: تشديد فعاليت هاي كارگروه فرهنگي استان در راستاي فرهنگ سازي رانندگي و كاهش تصادفات از جمله موضوعات مهمي است كه بايد براي كاهش تصادفات در دستور كار قرار گيرد.
رئيس پليس راهور قم، با بيان اينكه در حاشيه بلوار آيت الله بروجردي، مكاني براي استقرار پليس ديده نشده است گفت: ايجاد خط ويژه در بلوار پيامبر اعظم(ص)، تعريض خيابان امام حسن عسكري(ع) و خيابان حجت، تملك پاركينگ هاي اطراف مسجد جمكران از جمله اقدام هاي ترافيك است كه بايد تا پيش از نيمه شعبان سال آينده در اين راستا اقدام شود.
قيصري، با اشاره به برخي از آمار تصادفات شهري قم گفت: 29 درصد تصادفات فوتي قم مربوط به جوانان 15 تا 30 سال، 33درصد مربوط به افراد بالاي 60 سال و 19 درصد تصادفات فوتي مربوط به اتباع خارجي مي باشد.
7404/ 6133/
رئيس پليس راهور قم:
46 درصد تصادفات منجر به فوت درقم مربوط به موتورسواران است
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۲۸
کد خبر:
83322581
قم- ايرنا- رئيس پليس راهنمايي و رانندگي قم با بيان اينكه 46 درصد تصادفات منجر به فوت دراين استان مربوط به موتورسواران است گفت: روش سنتي براي اعمال قانوني موتورسيكلت سواران جواب نمي دهد و اين موجب شده تا پاركينگ ها مملو از موتورسيكلتها رها شده ، باشد