۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۱۴
کد خبر: 83323961
T T
۰ نفر

وظيفه نخبگان كارآفريني و توليد ثروت است

۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۱۴
کد خبر: 83323961
وظيفه نخبگان كارآفريني و توليد ثروت  است

اهواز - ايرنا - رئيس بنياد نخبگان استان خوزستان گفت :وظيفه نخبگان در مقابل مهارت ها و توانمندي هايي كه كسب مي كنند كارآفريني و توليد ثروت است ، اين افراد بايد همواره به صورت پويا بر اساس مهارتي كه دارند ، به كار و فعاليت بپردازند.

به گزارش ايرنا علي حسين صابري چهارشنبه در پانزدهمين آيين تجليل از دانشجويان استعداد درخشان و برگزيدگان المپياد دانشجويي دانشگاه شهيد چمران اهواز در محل تالار شهيد مطهري دانشكده علوم اين دانشگاه بيان كرد: اغلب نخبگان علاقه دارند كه در دستگاههاي دولتي مشغول به كار شوند و در قبال دريافت حقوق يك كار هميشگي و ثابت را انجام دهند.
وي گفت: در بخش خصوصي هم اين روند وجود دارد كه با گرفتن نقدينگي يكسري فعاليت هاي روزمره و هميشگي را انجام مي دهند و خلق ثروت و اشتغال در اولويت قرار ندارد.
رئيس بنياد نخبگان استان خوزستان اظهار داشت: آموزش در دانشگاه هاي ما براي پرورش افرادي كه با استعداد و توانمند هستند مناسب نيست و از يك سيستم آموزشي قديمي استفاده مي كنند.
صابري بيان كرد: دانشجوياني كه عملكرد مناسب و تلاش بيشتري دارند زمينه توانمند شدن براي اينكه در آينده فرد مفيدي براي جامعه شوند را دارند.
رئيس بنياد نخبگان استان خوزستان با اشاره به اينكه فرد با استعداد در قبال جامعه مسئوليت دارد افزود: فردي كه داراي استعداد و توانمندي است نبايد طلبكار جامعه باشد هر چند كه براي جامعه با ارزش است اما فردي كه داراي استعداد است بايد به جامعه خدمت كند.
رئيس بنياد نخبگان استان خوزستان بيان كرد: متاسفانه به دست آوردن مدرك دانشگاهي براي بسياري از دانشجويان اهميت دارد اين در حالي است كه پرورش يك دانشجوي با استعداد و مفيد بودن آن فرد براي جامعه از اهداف سيستم آموزشي است.
صابري ادامه داد: كار تيمي و گروهي در بين نخبگان بسيار ضعيف است و بيشتر اين افراد فردگرا هستند.

** انتشار فراخوان جذب افراد با استعداد از خردادماه
رئيس بنياد نخبگان استان خوزستان در ادامه بيان كرد: بنياد نخبگان استان در خرداد ماه امسال فراخوان جذب دانشجويان با استعداد را براي همكاري منتشر مي كند.
صابري گفت: پارسال تنها 22 دانشجوي با استعداد و توانمند جذب بنياد نخبگان شدند اين در حالي است كه در دانشگاه شيراز اين شاخص 300 نفر بود اميد است امسال شاهد جذب دانشجوي بيشتري در اين بنياد باشيم.
وي با اشاره به سامانه ثريا بنياد نخبگان استان ادامه داد: نخبگان مي توانند با ثبت نام در اين سامانه و ارائه مدارك مورد نياز در صورت جذب در بنياد نخبگان از مزايا و فرصت هاي آموزشي اين مركز استفاده كنند.
اين مراسم كه با شركت تعدادي از دانشجويان نخبه و برتر المپيادهاي دانشجويي دانشگاه چمران برگزار و از تعدادي از برگزيدگان المپيادهاي دانشجويي اين دانشگاه تجليل شد.
420 دانشجو در مقاطع مختلف تحصيلي عضو دفتر استعدادهاي درخشان دانشگاه شهيد چمران اهواز هستند.
/6002/7158