به گزارش ايرنا عليرضا جليلي فر در پانزدهمين آيين تجليل از دانشجويان استعداد درخشان و برگزيدگان المپياد دانشجويي دانشگاه شهيد چمران اهواز در محل تالار شهيد مطهري دانشكده علوم اين دانشگاه اظهار داشت: پژوهش و آموزش با هم رشد مي كند و فردي مي تواند يك محقق توانمند باشد كه به خوبي آموزش ديده باشد.
معاون آموزش و تحصيلات تكميلي دانشگاه شهيد چمران اهواز بيان كرد: المپيادهاي دانشجويي اين دانشگاه در سال تحصيلي جاري در 40 رشته برگزار شد كه نسبت به سال تحصيلي پيش از آن 2 رشته اضافه شده است.
وي اضافه كرد: در آزمون هاي المپيادهاي دانشجويي اين دانشگاه در سال تحصيلي جاري 132 نفر در مقطع ارشد و 2 نفر در مقطع دكتري حائز رتبه هاي برتر شدند.
وي گفت: هدف از برگزاري المپيادهاي دانشجويي شناسايي دانشجويان با استعداد و تقويت مهارت و توانمندي آن ها است.
وي ادامه داد: بايد به مرحله اي در دانشگاه برسيم كه تمام دانشجويان در پرورش استعدادها و مهارت هاي خود فعال باشند.
در ادامه اين آيين مدير گروه استعدادهاي درخشان دانشگاه شهيد چمران اهواز بيان كرد: نياز است كه آيين نامه هاي جذب استعداد بر اساس بخشنامه هاي جديد انجام شود و شرايط را براي تقويت و مهارت آموزي دانشجويان توانمند فراهم كرد.
امير محمد احدي گفت: تعامل بين دانشگاه و نخبگان بايد 2 طرفه باشد و انتظار مي رود كه نخبگاني كه وارد تحصيلات تكميلي مي شوند فعاليت پژوهشي و تحقيقاتي بيشتري داشته باشند.
مدير گروه استعدادهاي درخشان دانشگاه شهيد چمران اهواز بيان كرد: دانشجوي نخبه بودن تنها در درس خواندن با نمرات عالي خلاصه نمي شود، دانشجويان با استعداد بايد توانايي انجام كارهاي تحقيقاتي و پژوهشي داشته باشند.
در اين آيين از تعدادي از دانشجويان برتر المپيادهاي دانشجويي و استعدادهاي درخشان تجليل شدند.
گفتني است 420 دانشجوي با استعداد درخشان و نخبه در مقاطع مختلف تحصيلي عضو گروه استعدادهاي درخشان دانشگاه چمران اهواز هستند.
در سال تحصيلي جاري در 40 رشته المپياد دانشجويي در دانشگاه شهيد چمران اهواز برگزار شد.
7158/6002
اهواز-ايرنا- معاون آموزش و تحصيلات تكميلي دانشگاه شهيد چمران اهواز گفت: چند سالي است كه دانشگاه تصميم دارد دستيار آموزشي و پژوهشي را از ميان افراد توانمند انتخاب كند كه مي توان از ظرفيت برگزاري المپيادها براي اين انتخاب بهره گرفت.