۲ خرداد ۱۳۹۸، ۷:۵۸
کد خبر: 83324675
T T
۰ نفر
خانه فرهنگ منطقه آزاد چابهار 26 درصد پيشرفت فيزيكي دارد

چابهار- ايرنا- معاون فني و زيربنايي سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: خانه فرهنگ اين منطقه در پيكره يك 26 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و در آذر امسال افتتاح و بهره برداري مي شود.

گرشاسب خزائني روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: ساخت خانه فرهنگ با هدف توسعه و گسترش فضاها و مكان ‌هاي فرهنگي هنري در حال ساخت است.
وي افزود: خانه فرهنگ منطقه آزاد چابهار در راستاي گسترش ارتباط با هنرمندان و هم ‌انديشي جوامع محلي در بخش‌هاي مختلف فرهنگي و هنري، ساماندهي امور خدمات هنرمندان و تدوين برنامه‌ هاي مناسبتي و مسئوليت اجتماعي سازمان ايجاد مي‌ شود.
معاون فني و زيربنايي سازمان منطقه آزاد چابهار تصريح كرد: فضاهاي ساختمان خانه فرهنگ با آگاهي از نيازهاي جامعه محلي شامل سالن هنرمندان، كارگاه هنري، كلاس آموزشي، گالري نمايش آثار هنري، فروشگاه غرفه كتاب و آثار فرهنگي هنري است.
وي گفت: ساختمان خانه فرهنگ با 36 ميليارد ريال اعتبار شامل فضاهاي فرهنگي و آموزشي، كتابخانه، سالن هاي مطالعه و هنرمندان، كارگاه هنري و كلاس آموزشي است.
خزائني اظهار داشت: فضاي جنبي نيز شامل گالري نمايش آثار هنري، نگارخانه، فروشگاه عرضه كتاب و آثار فرهنگي و كافه فرهنگ و هنر نيز پيش بيني شده است.
وي ادامه داد: ساخت خانه فرهنگ مي تواند بسياري از مشكلات فرهنگي چابهار را مرتفع كند.
معاون فني و زيربنايي سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: اين سازمان علاوه بر اقدامات اقتصادي و تجاري توجه ويژه اي به فرهنگ، هنر و هنرمندان دارد.
به گزارش ايرنا شهرستان چابهار از شرق با كشور پاكستان، از جنوب با درياي عمان(مكران)، از غرب با بندر كنارك و از شمال به شهرستانهاي ديگر سيستان و بلوچستان متصل است.
بندر و منطقه آزاد چابهار در فاصله 645 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان واقع شده است.
3043 **6081