۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۱۶
کد خبر: 83327706
T T
۰ نفر
 بازار داغ حساب های اینستاگرامی مدیران همدانی- میثم ناصرنژاد

همدان- ایرنا- این روزها ظهور و تاثیر فناوری های نوین و فضاهای مجازی به عنوان میدانی برای تبادل اطلاعات و بروزرسانی میزان آگاهی آحاد مردم باعث شده تا بازار فعال سازی حساب های اینستاگرامی مدیران اجرایی همدان نیز داغ داغ شود.

به گزارش ایرنا، اگرچه از عمر فضای مجازی در کشورمان زمان زیادی سپری نمی شود اما در این بین تاثیرگذاری اینستاگرام در اطلاع رسانی و ایجاد کانون پرمخاطب باعث شده تا مدیران اجرایی همدان از این شبکه اجتماعی در برنامه روزانه خود استفاده گسترده داشته باشند.


امروزه اغلب مدیران اجرایی استان همدان با رویکرد آگاه سازی مردم از اقدام ها و میزان فعالیت روزمره خود، حساب کاربری در شبکه اجتماعی اینستاگرام ایجاد کرده و به نوعی رسانه مجازی – شخصی تشکیل داده اند.


پیج هایی با هویت حقیقی و حقوقی برای نشان دادن میزان خدمت به مردم و آنچه را که عام می پسندد و به نوعی میزان محبوبیت ها و مقبولیت های شخصی را افزایش می دهد.


از انتشار تصاویری از میزان خدمت به مردم گرفته تا نشر دست نوشته هایی در قالب مقاله، تحلیل و تفسیر از آنچه که مطالبه مردم از خود می دانند.


در این بین هستند مدیرانی که نوع فعالیت آنها در پیج اینستاگرامی جنبه تبلیغاتی نیز به خود گرفته و کوچکترین اقدام کاری را به صورت لحظه ای انتشار می دهند.


برخی مدیران نیز تنها به فعال سازی پیج شخصی خود اکتفا نکرده و چندین حساب اینستاگرامی با عنوان های مختلف را برای خود فعال کرده اند.  


بررسی ها نشان می دهد که عده ای نیز با وجود اینکه رغبت چندانی برای فعال سازی حساب اینستاگرامی نشان نمی دهند اما بواسطه فرزندان و دوستان خود، اقدام به ایجاد پیج شخصی کرده و فعالیت روزمره خود را حتی به مراتب بهتر از روابط عمومی دستگاه مربوطه اطلاع رسانی کرده و انتشار می دهند.


با این وجود برخی از مدیران کامنت های کاربران را آزاد گذاشته و این اجازه را داده اند که مورد نقد و پیشنهاد قرار بگیرند؛ هر چند برای همه این رویه وجود ندارد و شماری از آنها نیز کامنت گذاری در انتهای هر مطلب، تصویر و فیلم را برای مخاطبان خود محدود ساخته اند.


البته در هیاهوی فعالیت اینستاگرامی مسئولان، هستند افرادی ناشناس و یا شناخته شده که با ایجاد حساب اینستاگرامی عمومی، در مقام مطالبه گر مردمی به نمایش درآمده و هر آنچه که مورد درخواست آنها است را مخابره می کنند.


در واقع این نوع پیج ها حالت پایگاه مطالبه گری به خود گرفته که البته انتقاد، تخریب و شایعه پراکنی نیز در مواقعی چاشنی آن می شود.


در این میان هستند کسانی که با ایجاد پیج هایی با شناسنامه خبررسانی، به قولی به مچ گیری از مسئولان پرداخته و نقطه ضعف و خطای آنها را برای اطلاع عموم منتشر می سازند.


البته برخی نیز فقط جنبه اطلاع رسانی را در پیج های عمومی لحاظ می کنند و قضاوت پیرامون مطلب منتشر شده را به صورت "نظر آزاد" برعهده مخاطب قرار می دهند.


برخی مدیران نیز علاوه بر ایجاد اینستاگرام با رویکرد جایگاه حقوقی خود، صفحه شخصی نیز ایجاد می کنند که بیشتر به محفل دوستانه و با مخطبان محدود فعالیت می شود.


اینستاگرام به دلیل انتشار تصویر و ویدیو، بدون تردید یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی است که این فرصت را برای مدیران ایجاد کرده تا بدون واسطه و هر آنچه که می خواهند برای دید مخاطبان به نمایش بگذارند.


در واقع آنها از این طریق نه تنها به اطلاع رسانی مستقیم پیرامون خدمات و فعالیت های خود در فضای شیشه ای و شفاف اینستاگرام می پردازند بلکه بیان آزادانه را نیز برای مخاطب ایجاد کرده اند تا نسبت به هرنوع فعالیت آنها واکنش مثبت و یا منفی نشان دهد.


در این بین مدیرانی هستند که نظرات و کامنت های مردم در حساب اینستاگرامی خود را فرصتی برای ایجاد تغییر قرار می دهند اما عده ای نیز جنبه تبلیغاتی را برای خود لحاظ می کنند.


 در مجموع بازار رد و بدل شدن کامنت و پست و آنلاین ها در بین مدیران اجرایی استان همدان در اینستاگرام داغ داغ است و بخشی از فعالیت روزمره آنها را تشکیل می دهند.


7520/2090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha