برداشت نادرست از مفهوم شادی ظلم به دانش آموز است

تهران- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش می گوید: شادی و نشاط در چارچوب عقل، عرف و ضوابط جامعه تعیین می شود و برداشت های نادرست از این مفهوم و تعبیر آن به حرکات مبتذل در حقیقت ظلم به دانش آموزان است.


علیرضا کاظمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در خصوص انتشار کلیپ های جنجالی بازخوانی یکی از ترانه های خواننده رپ ایرانی در برخی از مدارس این کشور اظهار داشت: مراکز آموزشی نیازمند یک فضای شاد اما در چارچوب قانون و مقررات هستند.


وی با بیان این که شادی به مفهوم ابتذال نیست، افزود: شادی و نشاط در چارچوب عقل، عرف و ضوابط جامعه تعیین می شود و برداشت های نادرست از این مفهوم و تعبیر آن به حرکات مبتذل در حقیقت ظلم به دانش آموزان است.


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: نشاط دربرگیرنده فعالیت های گروهی و تشکیلاتی در چارچوب اقدامات پرورشی و تربیتی است که در سند تحول بنیادین نیز مورد توجه قرار گرفته است.


کاظمی ادامه داد: این فعالیت ها منجر به تربیت دانش آموزان شده و برای آن ها ایجاد انگیزه می کند. شادی و نشاط نیز در حقیقت به مفهوم ایجاد انگیزه، تلاش و کوشش است.


وی در خصوص اقدامات معاونت پرورشی و فرهنگی جهت فراهم آوری نشاط در مدارس عنوان کرد: کاهش فشار درسی، حذف برخی از آزمون ها، مهارت محوری، تبدیل تکالیف نوروزی به قصه خوانی، تماشای فیلم و... از جمله اقدامات سلبی در این زمینه به شمار می رود.


کاظمی تصریح کرد: راه اندازی هفته تئاتر و سرود با شعار "هر مدرسه یک تئاتر یک سرود"، توسعه اردوهای دانش آموزی، گسترش فعالیت های ورزشی در حوزه تربیت بدنی، برگزاری سرودهای همگانی و... نیز فعالیت های ایجابی معاونت در این حوزه است.


وی به برخی دیگر از دستاوردها نظیر راه اندازی مدرسه قهرمان، حیات پویا، المپیادهای درون مدرسه ای و طرح سینما اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر این طرح (سینما) مورد استقبال گسترده دانش آموزان قرار گرفته است.


به گفته این مسئول آموزش و پرورش بسیاری از فعالیت های اجتماعی نشاط آور نیز در قالب تشکل های دانش آموزی نظیر مشارکت در شوراهای دانش آموزی و مجلس دانش آموزی پیگیری می شود.


کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری جشن و مراسم های مناسبتی مانند مراسم هفته بزرگداشت مقام معلم، اعیاد، ولادت ها و سالگردها بی تردید از جمله اقداماتی است که فضای آموزشی را تغییر می دهد.



دانام**9484**