۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۵۵
کد خبر: 83329669
T T
۰ نفر
مدیر عامل قطار شهری مشهد از قول مساعد وزیر کشور برای حمایت از قطار شهری این شهر خبر داد

مشهد -ایرنا -  مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: با توجه به درخواست انتشار ۱۳ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت  در سال جاری برای قطار شهری مشهد و همچنین کاهش این مبلغ از سوی دولت، وزیر کشور قول مساعد در جهت افزایش این رقم تا سقف ۱۳ هزار میلیارد ریال را داد.

کیانوش کیامرز ظهر روز دوشنبه در حاشیه بازدید وزیر کشور از روند ساخت خطوط دو و سه قطارشهری مشهد در جمع خبرنگاران افزود: انتشار اوراق مشارکت یکی از مسائل مهم برای ساخت قطار شهری مشهد است.
وی ادامه داد: برای مجوز خرید واگن‌ توسط شهرداری مشهد نامه ای روز گذشته به دفتر استاندار خراسان رضوی ارسال شد تا بر اساس پیگری های انجام شده و با همکاری وارت کشور این موضوع از سوی معاون اول ریاست جمهوری پیگیری شود.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد اظهار کرد: امیدواریم دستور لغو خرید ۶۰ دستگاه واگن LRT خط یک قطارشهری مشهد از دولت گرفته شود تا از مجموع خرید دو هزار دستگاه واگن مترو توسط دولت بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.
کیامرز با اشاره به دریافت مجوز آغاز عملیات اجرایی خط چهار قطارشهری مشهد گفت: با توجه به این‌که حفاری خط سه در تیر ماه ۹۹ تمام می‌شود اگر بخواهیم از همین دستگاه TBM و با حداکثر سرعت آن استفاده کنیم، باید ازهم‌اکنون طراحی و تکمیل شفت‌های خط چهارم قطارشهری را آغاز کنیم.
کیامرز افزود: وزیر کشور امروز قول مساعد داد تا کارشناسان آن وزارتخانه بررسی‌های لازم را انجام دهند تا بتوانیم عملیات اجرایی خط چهارم قطار شهری مشهد را در سال جاری آغاز کنیم.
وی ادامه داد:  برای ساخت خط دوم قطارشهری مشهد تاکنون ۳۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده است و برای ادامه مسیر از میدان شریعتی تا میدان شهید کاوه که در حدود ۴ کیلومتر است نیز بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده است و امیدوارم طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده در اوایل تیر ماه خط دو با حضور وزیر کشور یا آقای روحانی یا جهانگیری افتتاح شود.
عبدالرضا رحمانی فضلی امروز دوشنبه به شهر مشهد سفر کرد و از طرح های توسعه قطار شهری این کلانشهر بازدید داشت.
۲۰۳۰/۱۹۲۲