۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۱۴
کد خبرنگار: 913
کد خبر: 83329720
T T
۰ نفر
عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی بانه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سنندج - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی بانه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و زمین های این منطقه آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.

محمد دره وزمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق تعهد پیمانکار پروژه فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه تا ۲ ماه آینده آسفالت می شود و زمین های این منطقه هم آماده واگذاری به سرمایه گذاران متقاضی است.
وی افزود: تاکنون ۶ قطعه زمین به متقاضیان واگذار شده است که همزمان با عملیات اجرای پروژه منطقه ویژه سرمایه گذاران می توانند عملیات اجرایی پروژه های خود را شروع کنند.
دره وزمی با اشاره به اهمیت تولید در منطقه ویژه اقتصادی گفت: با توجه به محدودیت زمین های منطقه ویژه اقتصادی سرمایه گذاران این منطقه باید در زمینه های صادرات محور سرمایه گذاری کنند تا زمینه اشتغال و رونق تولید در این منطقه فراهم شود.
وی ادامه داد: همزمان با فاز نخست پروژه منطقه ویژه اقتصادی عملیات اجرایی فاز دوم پروژه نیز اجرایی شده و هم اکنون عملیات اجرایی خاکبرداری در فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی آغاز شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: همه پیمانکاران پروژه متعهد شدند که تا ۲ ماه آینده عملیات اجرایی فاز نخست را به پایان برسانند.
وی گفت: قیمت هر متر زمین در منطقه ویژه اقتصادی بانه یک میلیون و ۸۰ هزار ریال است که به صورت اقساط بلند مدت و کوتاه مدت به سرمایه گذاران واگذار و بخشی هم به صورت پیش قسط پرداخت می شود.
دره وزمی منطقه ویژه اقتصادی بانه را فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران دانست و افزود: در صورتی که متقاضیان در سال نخست پروژه خود را به بهره برداری برسانند از مشوق های ویژه و درصورتی که زمین را به صورت نقدی خریداری کنند، از ۲۰ درصد تخفیف قیمت زمین برخوردار می شود.
مصوبه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه با ۸۵ هکتار زمین در سال ۸۹ در دولت دهم تصویب و عملیات اجرایی آن در سال ۹۶ با اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و شرکت شهرک های استان کلید خورد؛ طرح ایجاد ایین منطقه ویژه اقتصادی در سه مرحله اجرایی می شود که مرحله نخست آن با ۳۵ هکتار امسال به بهره برداری می رسد.
منطقه ویژه اقتصادی بانه در ۱۵ کیلومتری غرب بانه و پنج کیلومتری سیرانبند بانه و در نزدیکی مرز ایران و عراق واقع شده است.
شهرستان بانه ۸۴ کیلومتر مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق دارد.
۷۴۶۹/۳۰۳۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha