۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۸
کد خبر: 83330399
T T
۰ نفر
فعالیت های دانش آموزی؛ همسو با بیانیه گام دوم انقلاب

تهران - ایرنا - بیانیه تفصیلی رهبر انقلاب که به «گام دوم انقلاب» مشهور شد، حرف‌های زیادی در درون خود داشت که جامعیت و دربرگیری طیف گسترده‌ای از موضوعات شاخصه مهم این بیانیه است؛ موضوعاتی که ذکرشان در آغاز ورود به پنجمین دهه از حیات انقلاب اسلامی بار معنایی متفاوتی دارد.

در این بیانیه گویی رهبر انقلاب با اشراف بر این واقعیت که نسل‌های اول و دوم انقلاب در این چهار دهه هر آنچه را داشته‌اند، رو کرده تاکید داشته و با دردسترس بودن کارنامه‌ای قابل قضاوت از آنها، محقق کردن بایسته‌های بر زمین‌مانده و جبران کاستی‌ها را به نسل‌های بعدی واگذار کرده‌اند. 


بر مبنای همین تحلیل است که معظم‌له جوانان را به آماده کردن خود برای به‌ دوش گرفتن بار ادامه این راه و زمامداری امور کشور در بخش‌های گوناگون فراخوانده و از برآورده شدن امیدها در این‌باره سخن گفته‌اند.


دانش آموزان انجمن های اسلامی به عنوان افسران جنگ نرم که توسط مقام معظم رهبری به این عنوان نامیده شدند بیش از هر نهادی نسبت به این بیانیه احساس تکلیف می کنند  چرا که این بیانیه را نقشه راه آینده انقلاب اسلامی و همچنین در بعد کوچک تر انجمن های اسلامی می دانند.


 در این راستا اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گام هایی هر چند کوچک ولی با اهداف بزرگ برای جاری سازی این بیانیه در بین دانش آموزان برداشته و نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه به عنوان راهنما و پیشرو در این مسیر بوده است. 


حجت الاسلام والمسلمین «محمدجواد حاج علی اکبری» نماینده مقام معظم رهبری در اولین جلسه با دانش آموزان انجمن های اسلامی پس از ابلاغ این برنامه تاکید کرد: این بیانیه افق تازه ای را پیش روی ملت و انقلاب اسلامی روشن کرده است.


به اعتقاد وی جوانان انقلابی باید با تک تک کلمات و منظومه این بیانیه انس بگیرند، چرا که این بیانیه نقشه راه آینده انقلاب اسلامی است. 


حاج علی اکبری با تاکید بر تفاوت تاثیرگذاری میان عمل و ادعا، افزود: صدای عمل همیشه رساتر از حرف است اینکه شما دانش‌آموزان را به مطالعه بیانیه دعوت کنید بسیار مفیدتر از بخشنامه و ابلاغ بالادستی است البته معتقدم وزارت آموزش و پرورش هم باید اقدامات جدی را در رابطه با بیانیه به کار بندد ولی مخاطب صحبت های من، اعضای انجمن اسلامی هستند زیرا دانش آموزان زبان یکدیگر را بهتر می‌فهمند.


اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بنا دارد پیرو فرمایش رهبری در این بیانیه فعالیت های گسترده ای را در مدارس سراسر کشور به اجرا درآورد و مسئولیت اجرای هر یک از برنامه ها را به یکی از استان ها واگذار کند به همین خاطر در قدم اول اجرای سرود با مضامین گام دوم انقلاب را به گیلان و برگزاری مسابقات دانش آموزی را به استان تهران سپرده است.



** گام اول مسابقه دانش آموزی


 دانش آموزان در گام دوم برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به برگزاری مسابقات دانش آموزی اقدام کردند که برای اطلاع از جزئیات این برنامه به سراغ یکی از مسئولان اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان رفته و از فعالیت های بیشتر دانش آموزان مطلع شدیم. 


مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان ، مطالعه گام اول که همان دستاورهای ۴۰ ساله نظام مقدس اسلامی است را به منظور آمادگی برای خوانش جدی گام دوم در مجموعه اتحادیه ضروری دانست و افزود: بدون باور و شناخت درست و صحیح گام اول، امکان فهم دقیق گام دوم میسر نخواهد بود.


«یاسر تقوی» بیانیه گام دوم را همان آزمون نهایی شیعه در عصر غیبت و لبیک به فرمان «هل من ناصر» ولی زمان دانست و تصریح کرد: اگر آمادگی و فرصت حضور در این آزمون وجود نداشته باشد، فرصت آزمون های بالاتر از دست خواهد رفت.


وی ادامه داد: در این مسیر، مسابقه گام دوم انقلاب با همکاری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برای دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه به منظور آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با دستاوردهای ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب و توجه به نقش دانش آموزان در تحقق منویات مطرح شده در بیانیه گام دوم طراحی شده است.


 مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان با اشاره به اینکه مجموعه کتاب ایران ۲۰ و متن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی منابع این مسابقه است، تصریح کرد: مسابقه مذکور اینترنتی بوده و علاقه مندان تا عید سعید فطر فرصت دارند از طریق لینک https://survey.porsline.ir/s/zCg۱۵Ct/ در این مسابقه شرکت کنند.


تقوی ابراز امیدواری کرد که سنگر فکری و فرهنگی اتحادیه و دانش آموزان این سنگر، دژ مستحکمی در برابر هجوم دشمنان و افراد کارآزموده و مسلطی به مبانی انقلاب برای تحقق منویات گام دوم رهبری حکیم باشند.  



** گام دوم سرودهای دانش آموزی 


علاوه بر مسابقات دانش آموزی در زمینه بیانیه گام دوم ، سرودهای دانش آموزی که در این فضا بسیار جای خالی آن در آموزش و پرورش حس می شود، توسط دانش آموزان انجمن های اسلامی شهر تهران انجام شده است کارهایی که با استقبال دانش آموزان مواجه شد و در بین راه به محتواهای این بیانیه عظیم در بین دانش آموزان پرداختند .


«مسعود شاکر» مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان تهران در این رابطه به خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا گفت: در راستای فعالیت های تربیتی و تشکیلاتی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان  اقدام به تشکیل گروه سرود از دانش آموزان مستعد و توانای انجمنی با نام گروه سرود "طلایه داران" کرده است.


وی اظهار داشت: با توجه به گذشت کمتر از ۶ ماه از فعالیت این گروه؛ قطعات متنوعی تولید شده که از جمله این سرودها می توان به «گام دوم» و «چهل سالگی انقلاب اسلامی» اشاره کرد.


 مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان تهران یادآورشد: گروه طلایه داران به اجراهای گوناگونی پرداخته که حضور در نماز جمعه شهر تهران، سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب و نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از مهم ترین آنها است.


تقوی در خصوص تولید قطعه «گام دوم» گفت: اهمیت ویژه بیانیه گام دوم و همچنین تاثیر هنر در انتقال مفاهیم، این اتحادیه را بر آن داشت با توجه به ظرفیت های مجموعه، اقدام به تولید قطعه گام دوم کند و این اثر به تشریح هفت محور اصلی بیانیه، که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده، می پردازد.


وی افزود: به زودی از اولین آلبوم گروه سرود طلایه داران رونمایی خواهد شد و این آلبوم در شبکه دانش آموزی سراسر کشور توزیع می شود. 



جوانان و آینده سازان ایران اسلامی نقش اساسی و انکارناپذیر در تحقق بیانیه و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان گام دوم انقلاب دارند و بی شک  سپردن کار به جوان‌ها، روح تازه‌ای به فضای سیاسی -‌ اجتماعی کشور برای پیشروی در تمامی امور می‌دمد زیرا جوانان ثابت کرده اند که هر جا به توانایی و استعداد آنها بها داده شده خوش درخشیده اند.


دانام**۱۸۸۳** ۱۲۰۰