۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۲۸
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 83330584
T T
۱ نفر
سه هزار بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه مواد غذایی در جنوب غرب خوزستان انجام شد

آبادان – ایرنا - مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون سه هزار مورد بازرسی بهداشت محیط در راستای طرح سلامت رمضان از واحدهای عرضه مواد غذایی و نیز اماکن عمومی در شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان انجام شد.

جعفر ربیحاوی  سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این طرح تاکنون 140 مورد بازدید از مساجد و اماکن متبرکه، 200 مورد بازدید از محل‌های تولید زولبیا و بامیه، قنادی‌ها و مراکز فروش آش و حلیم به عمل آمد.


وی افزود: در بازرسی های انجام شده  12 واحد متخلف به  دادگاه معرفی شده و برای  79 واحد صنفی نیز اقدام قانونی انجام شد.


ربیهاوی از انجام هشت هزار و 600 مورد کلرسنجی و 350 مورد نمونه‌برداری میکروبی آب از سامانه‌های آبرسانی شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان اشاره کرد و بیان داشت:در  مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی نیز یک هزار و 300 مورد بازرسی با تجهیزات پرتابل  سنجش و پایش شده است..


ربیحاوی از شهروندان خواست هنگام تهیه موادغذایی به اطلاعات درج‌شده بر روی کالا دقت و موارد مشکوک را به سامانه 190 اطلاع دهند.


طرح سلامت رمضان تا پایان ماه مبارک ادامه داشته و در این طرح کارشناسان بهداشت محیط نسبت به پایش و کنترل موادغذایی عرضه‌شده و همچنین مراکز و اماکن تهیه و توزیع موادغذایی در تمام ساعات روز و ایام تعطیل و در محل‌های برگزای مراسم افطار و سحر به ویژه برای شب‌های قدر با دقت و تاکید اقدام می‌کند.


به گزارش ایرنا 607 هزار نفر از خدمات 30 مرکز شهری، 18 مرکز روستایی، 132 خانه بهداشت و 12 پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند


3015/6068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha