۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۱۲
کد خبر: 83330990
T T
۰ نفر
ضرورت انجام برنامه ریزی برای تامین برق واحدهای تولیدی گیلان

رشت - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای تامین برق واحدهای تولیدی استان، خواستار استفاده از تمامی ظرفیت‌های انرژی برای عدم رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی در فصل گرم سال شد.

به گزارش ایرنا، فرهاد دلق پوش عصر سه شنبه در جلسه ساماندهی تأمین برق واحدهای صنعتی گیلان افزود: پیش‌بینی لازم برای تأمین برق بخش صنعت با توجه به حساسیت بحث تولید و تأثیر آن بر وضعیت اقتصادی کشور بایستی انجام شود چراکه حفظ و صیانت از تولید یک اضطرار و اولویت است.


وی اضافه کرد: برای واحدهای خاص و حساس باید برنامه‌ریزی تأمین برق انجام تا از خسارت‌های احتمالی ناشی از افت ولتاژ و قطعی برق پیشگیری شود.


رئیس سازمان صمت گیلان تصریح کرد: باید از تمامی ظرفیت‌های انرژی برای عدم رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی در فصل گرم سال استفاده و حتی برای بهره‌مندی از ظرفیت ملی برای تأمین برق واحدهای صنعتی استان برنامه‌ریزی شود.


دلق پوش اطلاع رسانی و تبلیغات برای نیل به ایجاد فرهنگ عمومی کاهش مصرف برق را از راهکارهای اثربخش خواند و اضافه کرد: وزارت نیرو و زیرمجموعه آن می‌تواند برنامه‌های تشویقی و حمایتی را برای فرهنگ سازی عمومی کاهش مصرف در دستور کار قرار دهد و در کنار آن از تقویت نیروگاه‌ها و زیرساخت‌های تولید انرژی غافل نشود.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان نیز در این جلسه گفت: با توجه به بارش‌های مطلوب امسال به نظر می‌رسد کمبودی در تأمین برق و وجود نخواهد داشت ولی در صورت بروز مشکل احتمالی این تفاهم نامه می‌تواند بخش تولید را با چارچوب تعیین شده به اهداف برنامه ریزی شده نزدیک تر کند.


جمشید طالبی با توصیه بر اینکه اغلب واحدهای حساس و بزرگ ژنراتورهای خود را آماده به کار داشته باشند، افزود: با انعقاد این تفاهم نامه مشترکان داخل شهرک‌های صنعتی از مزیت خاموشی کمتر در شرایط اضطراری برخوردار خواهند شد.


مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان نیز بر لزوم ایجاد سامانه‌ای برای رصد مصرف و هزینه مشترکان صنعتی تاکید و بیان کرد: برای خود کنترلی مصارف صنعتی پیشنهاد این است که سامانه‌ای برای صدور و پایش مصرف و هزینه‌های برق تعریف شود که صنعت گران بتوانند میزان مصرف و هزینه‌های خود را ارزیابی کنند.


سید اللهیار مصباحی با بیان اینکه سالهاست مشکلات زیرساختی برق استان با وجود تلاش‌های انجام شده همچنان باقی مانده، اظهار داشت: هم اکنون قریب به دوهزار و ۴۰۰ مگاوات در استان برق تولید می‌شود ولی باز هم دچار چالش هستیم و این مشکل باید به صورت ریشه‌ای و زیرساختی حل شود؛ ضمن اینکه از تقویت و ایجاد نیروگاه‌های کوچک و ایجاد سایر زیرساخت‌ها نباید غافل شد.


بیش از سه هزار و یکصد واحد صنعتی در گیلان فعال است.


گیلان دارای هشت نیروگاه بزرگ و کوچک است که مازاد مصرف برق تولیدی استان به استان‌های دیگر صادر می‌شود.


۷۲۹۶/‏۲۰۰۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha