۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۰۰
کد خبر: 83331260
T T
۰ نفر
صهیونیست ها خواهان دخالت تیم ترامپ برای تشکیل کابینه نتانیاهو هستند

تهران- ایرنا- مقامات صهیونیستی در تلاش هستند، مقامات دولت آمریکا را متقاعد کنند تا به وزیر جنگ سابق این رژیم برای پیوستن به ائتلاف نتانیاهو به منظور تشکیل کابینه این رژیم فشار وارد آورند.

تارنمای روزنامه صهیونیستی جروزالم پست با درج این خبر افزود که مقامات سیاسی اسرائیل روز دوشنبه خواستار مداخله مقامات دولت ترامپ در روند مذاکرات ائتلافی و فشار بر لیبرمن شدند.


نتانیاهو پس از انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی مامور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی شد. وی در روند مذاکرات خود برای تشکیل ائتلاف در پارلمان این رژیم با احزاب راست افراطی به توافقاتی دست یافت اما هنوز موفق به جلب رضایت لیبرمن رهبر حزب "اسرائیل خانه ما" نشده است. لیبرمن سال گذشته در پی توافق رژیم صهیونیستی با حماس از سمت وزیر جنگ این رژیم استعفا داد.


طبق گزارش روزنامه جروزالم پست، مقامات اسرائیلی گفتند که نتانیاهو در بیانیه خود "ترامپ" را دلیلی برای تشکیل کابینه خود عنوان کرده است و تصمیم گرفتند از این شیوه برای فشار به لیبرمن برای ورود به ائتلاف با نتانیاهو بهره گیرند.


صهیونیست ها در این اقدام سعی دارند تا یکی از نزدیکان ترامپ با لیبرمن تماس بگیرد و اهمیت تشکیل کابینه صهیونیستی از نظر آمریکایی ها را برای وی تشریح کند.


همچنین دیروز رییس جمهوری آمریکا در توئیتی نسبت به تشکیل کابینه صهیونیستی ابراز امیدواری کرده بود.


آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که طرح "معامله قرن" را پس از تشکیل کابینه صهیونیستی ارائه خواهد کرد و احتمالا قصد آمریکا برای مداخله در این موضوع به علت رونمایی از این طرح می باشد.


یک کنفرانس اقتصادی در بحرین برگزار خواهد شد که در آن دولت آمریکا از اولین قسمت طرح معامله قرن رونمایی می کند. عدم تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی ممکن است باعث تاخیر در اجرای این طرح یا حتی منجر به لغو آن شود.


طرح فعلی این است که یکی از نمایندگان ترامپ در امور خاورمیانه یعنی جیسون گرینبلات یا جرد کوشنر داماد وی برای فشار بر لیبرمن اقدام کنند.


خاورم**۳۲۳۴**۱۵۰۸


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha