۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 83331812
T T
۰ نفر
 ابلاغ ۱۸۷۰ فقره تسهیلات بهسازی بافت ناکارآمد شهری به خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- سرپرست اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: امسال یکهزار و ۸۷۰ فقره تسهیلات بانکی برای نوسازی بافت فرسوده و بهسازی بافت ناکارآمدی شهری به استان اخصاص یافته است.

علی فخرانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تسهیلات در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین پرداخت می‌شود و سقف آن برای هر واحد مسکونی، ۴۰۰ میلیون ریال است.


وی با بیان اینکه این مبلغ در مرکز استان تا ۶۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها تا ۵۰۰ میلیون ریال قابل افزایش است خاطرنشان کرد: متقاضیان تسهیلات نوسازی بافت فرسوده می‌توانند برای هر واحد مسکونی، ۴۰۰ میلیون ریال وام از منابع بازآفرینی شهری دریافت می‌کنند که این وام برای آنان با نرخ ۹ درصد محاسبه می‌شود و علاوه بر آن در مرکز استان، از منابع بانکی هم ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات قابل پرداخت است که این اعتبار با نرخ ۱۸ درصد بازپرداخت می‌شود.


وی تصریح کرد: میزان وام از منابع بانکی در سایر شهرستان‌ها، ۱۰۰ میلیون ریال است که این اعتبارات هم با نرخ ۱۸ درصد به متقاضی پرداخت می‌شود.


فخرانی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰۰ فقره تسهیلات نوسازی برای بهسازی و نوسازی بافت ناکارآمد شهری استان به بانک‌ها معرفی شده است و اکنون هیچ متقاضی در استان پشت نوبت دریافت تسهیلات نوسازی نیست.


سرپرست اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار داشت: پارسال ۲۲۲ فقره تسهیلات بانکی بافت فرسوده به مبلغ ۸۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به بانک‌ها معرفی و پرداخت شد که قرارداد این اعتبارات تسهیلاتی با نرخ ۱۸ درصد منعقد و پرداخت شده است.


بر اساس این گزارش، اکنون مطالعات بازآفرینی شهری در سه شهر استان شامل شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین در دست مطالعه است.


در شهر بجنورد ۱۵۴ هکتار بافت فرسوده شناسایی‌شده و گستره سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر ۵۲۳.۸ هکتار است که درمجموع ۶۷۷.۸ هکتار بافت ناکارآمد در این شهر وجود دارد.


در شهر اسفراین هم ۱۰۵ هکتار بافت فرسوده مصوب شده و سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر در حال مطالعه است. شیروان هم ۱۲۰ هکتار بافت فرسوده مصوب دارد و وسعت سکونتگاه غیررسمی این شهر ۱۹۰.۸ هکتار ثبت‌شده است.


۷۱۸۵/‏‬ ۶۰۴۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha