۹ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۱۷
کد خبر: 83332360
T T
۰ نفر
عضو تیم فوتبال جوانان: خسرویار سبک فوتبال زنان را تغییر داد

تهران- ایرنا- عضو تیم فوتبال دختران زیر ۱۹ سال گفت: پیش از آمدن کتایون خسرویار به عنوان سرمربی، تکنیکی بازی نمی کردیم و او سبک فوتبال ما را تغییر داد.

«غزاله بنی طالبی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: سطح مسابقات قهرمانی آسیا و تیم‌های کره جنوبی و ویتنام بسیار بالا بود. ما با آب و هوایی شرجی و زیر باران بازی کردیم و بسیار اذیت شدیم اما توانستیم با وجود چنین شرایط دشواری، برای رسیدن به موفقیت بازی ها را ادامه دهیم.


وی ادامه داد: پیش از این رقابت‌ها در تورنمنت دوستانه روسیه در بازی اول با بلاروس باران شدیدی آغاز شد اما به دلیل آنکه چمن زمین مصنوعی بود، گلی نشدیم. در ویتنام به دلیل جمع شدن آب در زمین ادامه بازی دشوار شد و لیز می‌خوردیم. کفش های مان پر آب شد اما باز هم توانستیم بازی کنیم.


بنی طالبی با بیان اینکه کتایون خسرویار سبک فوتبال ما را بسیار تغییر داد، افزود: وی تأثیر زیادی در فوتبال جوانان گذاشت در حالی که پیش از آمدن خسرویار، در واقع فوتبال بازی نمی‌کردیم اما با کمک وی اصولی بازی کردن را یاد گرفتیم.


وی یادآور شد: سطح دانش خسرویار بسیار بالا بود. وی پس از اینکه از ایران راهی آمریکا شد و مسئولیت تیم‌های رین اف سی را برعهده گرفت در مصاحبه‌ای بیان کرد که تیم دختران جوان را از دست ندادم و هنوز هم در سمتم باقی مانده‌ام. با توجه به اینکه در این یکسال اردویی برگزار نمی‌شود و در سال ۹۹ به احتمال زیاد با برگزاری اردوها خسرویار به ایران بازمی گردد.


عضو تیم فوتبال جوانان عنوان کرد: یکی از ضعف‌هایی که ما در مسابقات قهرمانی آسیا داشتیم، نبود وقت کافی برای تمرین بود زیرا تنها به مدت یکسال و ۲ ماه تمرین کردیم و همین موضوع سبب شد تا نتیجه نگیریم و با بدشانسی از گروه صعود نکنیم. اگر به طور مداوم تمرین کنیم، بهتر خواهیم شد.


وی خاطرنشان کرد: در فوتبال زنان آموزش درست، نقش مؤثری در پیشرفت یک بازیکن دارد. فکر فوتبالی من با کسی که ۱۵ سال در این عرصه فعالیت می‌کند، متفاوت است. من زیر دست یک مربی دیگر کار کردم و اصولی‌تر یاد گرفتم اما آن فردی که ۱۵ سال فوتبالیست بوده و به دانش خودش معتقد است، پیشرفت نمی کند زیرا حس می‌کند که دیگر نیاز به آموزش ندارد که این موضوع می‌تواند مانعی برای رشد بازیکن باشد.


بنی طالبی در خصوص خشونت‌ها در لیگ فوتبال زنان نیز گفت: مسلماً وقتی یک تیم نتیجه نمی‌گیرد، فشار زیادی به بازیکنان وارد می‌شود بنابراین ممکن است با یک جرقه کوچک، این فشارها در قالب خشم بروز پیدا کند. این خشونت‌ها مانع پیشرفت می‌شود و در شأن فوتبال زنان نیست.


ورزشی **۹۱۲۸**۹۱۲۹

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha