۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۹
کد خبرنگار: 1375
کد خبر: 83333884
T T
۱ نفر
عارضه فشار خون در 56 مرکز بهداشتی سمیرم پایش می شود

اصفهان- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم گفت: طرح کنترل فشار خون در 56 پایگاه ثابت و سیار، خانه بهداشت، مرکز بهداشتی و بیمارستان این شهر انجام می شود.

به گزارش ایرنا، علی اصغر صبوحی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: علاوه بر مراکز اصلی ثابت و سیار درمانی و حتی داروخانه‌ها و مطب‌های بخش خصوصی، حدود ۳۰ هزار جمعیت عشایری که در این موقع از سال در منطقه سمیرم حضور دارند در طرح شرکت می‌کنند که برای این امر پایگاه‌های سیار در نظر گرفته خواهد شد.


وی گفت: اجرای طرح پایش فشار خون با ریشه کنی فلج اطفال در این فصل همزمان شده و مجموع عشایر منطقه در هر دو طرح وزارت بهداشت مشارکت دارند.


به گفته صبوحی، سه هزار و ۶۰۳ نفر شامل ۲ هزار و ۸۹۴ نفر زن و یکهزار و ۱۰۵ مرد، در شهرستان سمیرم مبتلا به فشار خون هستند.


مدیر شبکه بهداشت سمیرم با بیان اینکه زنان بهتر از مردان شناساسی می‌شوند و در طرح شرکت می‌کنند تصریح کرد: علت این موضوع اهمیت دادن بیشتر این قشر به سلامتی و مراجعه بیشتر آنان به مراکز درمانی برای انجام تست‌ها و آزمایش هاست.


وی خاطر نشان کرد: پیش بینی جمعیتی ما در شهرها ۲۰ هزار نفر و در روستاها ۱۵ هزار نفر مجموع مردان و زنان مبتلا به فشار خون است اما انتظار داریم ۲۵ درصد این جامعه آماری یعنی حدود ۹ هزار نفر افراد دارای این عارضه شناسایی و ثبت شوند تا مراحل مراقبت و درمان خود را شروع کنند.


صبوحی با بیان اینکه تغییر سبک زندگی و کاهش مصرف نمک مهمترین گام در کنترل فشارخون است افزود: مصرف میوه و سبزی، ورزش و تحرک جسمی، مصرف نکردن دخانیات و کاهش استرس، دیگر گام‌ها در مرحله درمان و مراقبت اولیه فشار خون است.


مدیر شبکه بهداشت سمیرم از رسانه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی خواست در پویش سراسری این طرح ملی وزارت بهداشت را یاری کنند تا اهمیت آن برای عموم مردم هم روشن شود.


به گفته وی، فشار خون عامل اصلی مرگ‌های زودرس بر اثر سکته، بیماری‌های کلیوی، آب مروارید و سایر بیماری‌هایی است که جسم افراد را درگیر می‌کند و سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد.


بخش بهداشت و درمان سمیرم دارای ۳۶ خانه بهداشت، ۶ پایگاه سلامت روستایی، ۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ و یک بیمارستان ۸۶ تخت خوابی (بیمارستان سیدالشهدا) است.


سمیرم با افزون بر ۱۰۰ هزار جمعیت عشایری و ثابت، شش شهر، چهار بخش و ۱۵۰ روستا و آبادی، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.


۶۰۲۲/‏‬ ۷۱۴۷/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha