۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۳۴
کد خبرنگار: 1327
کد خبر: 83334276
T T
۰ نفر
پیمان شکنی و نقض قوانین بین المللی اسرائیل و آمریکا مانع حل مساله فلسطین است

تهران-ایرنا-سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو گفت: به دلیل پیمان شکنی و نقض قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا تمام تلاش ها برای حل مساله فلسطین ناکام مانده و راهی جز مقاومت فراروی ملت فلسطین باقی نمانده است.

به گزارش روز پنجشنبه اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، در آستانه روز جهانی قدس، «همایش فلسطین نوین؟» با سخنرانی «رازق نمورا» سفیر فلسطین، «محمود حیدری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو و «زلاتکو دیزدارویچ» سفیر پیشین بوسنی هرزگوین در اردن و کرواسی توسط مؤسسه علمی پژوهشی ابن سینا در شهر سارایوو پایتخت بوسنی برگزار شد.
سفیر فلسطین در بوسنی در این نشست تاکید کرد: فلسطین سرزمینی کهن با ماهیت خاص خود است و امکان هیچ‌گونه معامله‌ای درباره آن وجود ندارد و دولت ترامپ در جایگاهی نیست که بتواند چنین نقشه‌ای را تحمیل کند.
حیدری سفیر ایران نیز یادآور شد: پیمان شکنی و نقض قوانین بین المللی دو ویژگی مشترک رژیم صهیونیستی و دولت آمریکاست و به همین دلیل تمام تلاش‌ها برای حل مساله فلسطین در دهه‌های اخیر ناکام شده و راهی جز مقاومت فراروی ملت فلسطین باقی نمانده است.
دیزدارویچ دیپلمات و تحلیلگر برجسته بوسنیایی هم تصریح کرد: هدف پروژه معامله قرن مشروعیت بخشیدن به ساخت شهرک‌های صهیونیستی، خلع سلاح گروه های مقاومت و توسعه اشغالگری اسرائیل است.


سیام **۳۲۰۲**۲۰۲۱