۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۷
کد خبر: 83334841
T T
۵ نفر

رئیسی: رونق تولید مستلزم امنیت اقتصادی است

۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۷
کد خبر: 83334841
رئیسی: رونق تولید مستلزم امنیت اقتصادی است

بیرجند - ایرنا - رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در مقابله با فساد تردیدی نداریم گفت: برای اینکه رونق اقتصادی و تولید ایجاد شود باید امنیت اقتصادی حاصل شود لذا امنیت اقتصادی در گرو مبارزه با فساد اقتصادی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: تصمیم ما در دستگاه قضایی این است که از ظرفیت این دستگاه در جهت منویات مقام معظم رهبری و باز کردن گره‌ها و مشکلات مردم تلاش کنیم.


وی بیان کرد: هیچ سرمایه گذاری حاضر نیست با رشوه یا پورسانت و انواع فسادها سرمایه گذاری کند بلکه کارآفرین به یک فضای امن نیاز دارد و ما باید فضا را برای سرمایه گذاری و کارآفرینی امن کنیم اینگونه که ابتدا بسترهای فساد اصلاح شود که کار دولت است و مبارزه با فساد در دستور کار قرار گیرد.


رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه از برخی منافذ بارها گزیده شده‌ایم گفت: برخی پرونده‌ها نشان می‌دهد آدم‌های پرونده و مبالغ فرق می‌کنند اما جنس پرونده یکی است و معلوم است از یک سوراخ یا منفذ چند بار گزیده شده‌ایم و به اقتصاد ما ضربه وارد شده است که نباید اجازه داد منافذ برای افراد سوءاستفاده چی باز شود.


وی با تاکید بر اینکه مردم باید در جامعه احساس عدالت داشته باشند تصریح کرد: این احساس عدالت به عملکردهای عادلانه مسئولان نیاز دارد و امیدواریم مجلس شورای اسلامی قوانین و مقرراتی را که به موجب آن منافذ فساد بسته شود، مصوب کند و دولت هم بر بازار و نیازمندی‌های مردم در بازار از جمله قیمت گذاری و کنترل آن نظارت جدی داشته باشد تا به مردم اجحاف نشود.


رئیس قوه قضاییه گفت: افراد فرصت طلب همه جا هستند و منتظرند از این فرصت‌ها سوءاستفاده کرده و جیب خود را پر کنند که نباید اجازه داد این افراد وارد میدان شوند.


وی تاکید کرد: امید است هم وزارت صمت و هم بخش‌هایی مانند نظارت بر توزیع کالا و هم تعزیرات حکومتی این موضوع را دنبال کنند ما نیز به عنوان دستگاه قضا همکاران خود را در سراسر کشور آماده باش می‌کنیم تا مشکلی برای زندگی مردم وجود نداشته باشد و این راه هموار شود.


حجت الاسلام و المسلمین رئیسی همچنین گفت: مهمترین مساله امروز که روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان و به ابتکار امام بزرگوار، روز قدس و یکی از دغدغه همه مسلمانان در سراسر عالم و جهان اسلام است، قدس شریف و آزادی و رهایی فلسطین است.


وی اظهار داشت: با همه گویش‌ها و اقلیم‌ها همه کسانی که امروز دغدغه دین، شریعت و اسلام را دارند و نجات انسان را در دل می پروانند باید به قدس و آزادی آن بیاندیشند.


رئیس قوه قضاییه بیان کرد: روز قدس یک نماد و نمودی هم در ارتباط با ایستادن در مقابل مستکبران و هم بودن در کنار مظلومان و مستضعفان عالم و حمایت از مسلمانان فلسطین است.


وی گفت: برای بنده بسیار مغتنم بود امروز در جمع مردم بسیار متدین، ولایتمدار، سختکوش، صبور و مقاوم استان خراسان جنوبی باشم تا بتوانیم در اجتماع عظیم امروز همراه و همگام با مردم باشیم.


حجت الاسلام و المسلمین رئیسی روز قدس را یک حرکت نمادین و در جای خود مغتنم دانست و گفت: اصل مساله توجه به مردم است و هرچه مردم در این اجتماعات حضور پیدا می‌کنند بر مسئولیت ما مسئولان افزوده می‌شود.


وی ادامه داد: حضور مردم در عرصه‌های مختلفت اجتماعی مسئولیت مسئولان را مضاعف می‌کند و معلوم می‌شود مردم آنچه نوبتشان بوده را خوب انجام داده‌اند و مسئولان باید به نوبه خود عمل کنند.


وی با بیان اینکه انتظارات مردم به حق است گفت: بایستی وضعیت اقتصادی از دست یک عده افراد سوداگر، سوءاستفاده چی و افراد متخلف رها شود تا افراد بتوانند نیازمندی‌های خود را از بازار به شکل عادلانه ای برطرف کنند و این به نظر ما انتظار به حقی است که مردم از مسئولان دارند و مسئولان بایستی با تلاش مضاعف برای رفع مشکلات بکوشند.


رئیسی گفت: دشمن در این دشمنی سه جنگ رسمی اقتصادی، رسانه‌ای و سیاسی راه انداخته و جنگ روانی را پشتوانه همه این جنگ‌ها کرده است.


وی با بیان اینکه اکنون اتاق‌های فکر جنگ روانی دشمن فعال است افزود: در این اتاق‌ها روی افکار، دل‌ها، باورها و اذهان مردم کار می‌کنند و می‌خواهند این فضا را تغییر دهند منتها خداوند ظرفیت عظیم ماه مبارک رمضان، لیالی قدر و روز قدس را داده که اینها همه برای ظرفیت سازی در امت بسیار مهم است که کار شود.


رئیس قوه قضاییه عنوان کرد: ما به عنوان دستگاه قضایی واقعاً فکر می‌کنیم کار با همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها با هم پیش می‌رود، مردم نیز وقتی می‌بینند مسئولان مصمم به کار کردن هستند از آنان حمایت کرده و نقش ایفا می‌کنند.


وی گفت: هر جا ما میدان را به مردم و جوانان داده‌ایم و آنها را در رفع گرفتاری‌ها و مشکلات شریک دانستیم میدان موفقیت بوده است.


۷۵۵۷*۳۰۲۸

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha