۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۲۸
کد خبر: 83336764
T T
۰ نفر
قطع بودجه یک گروه ضد ایرانی مرتبط با وزارت خارجه آمریکا

تهران - ایرنا - وزارت خارجه آمریکا در حالی بودجه یک گروه ضد ایرانی مرتبط با این وزارتخانه را قطع کرد که این گروه، کارشناسان و خبرنگاران مخالف تحریم و همچنین حامیان دیپلماسی و برجام را هدف قرار می داد.

به گزارش روزنامه گاردین، بودجه گروه ضد ایرانی " Iran Disinformation Project" از سوی مرکز تعاملات جهانی وزارت خارجه آمریکا تأمین می‌شد. این گروه ابتدا با هدف مقابله با تبلیغات خارجی و اطلاعات نادرست ایجاد شده بود. با این حال در هفته‌های اخیر حساب توییتری این گروه، برخی خبرنگاران، کارشناسان اندیشکده ها و فعالان جوامع مدنی را هدف قرار داد و از انها به عنوان سخنگو و حامیان حکومت ایران یاد کرده بود.


این گروه همچنین بر هدف قرار دادن حامیان توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهان نیز متمرکز بود.


در همین حال یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این رابطه عنوان کرد: وزارت خارجه تأمین بودجه این گروه را به حالت تعلیق درآورد مگر اینکه تدابیر لازم برای یکسری اصلاحات در چارچوب‌های مورد نظر وزارت خارجه در این گروه اعمال شود.


بسیاری از توییت های جنجال برانگیز این گروه روز جمعه حذف شد.


برت برون مدیر بخش تعاملات جهانی در وزارت خارجه آمریکا در دوران باراک اوباما نیز گفت که این بخش در وزارت خارجه امریکا در اصل با هدف مقابله با تبلیغات و انتشار اطلاعات نادرست از سوی روسیه و گروه داعش ایجاد شده بود. در دوران ترامپ این گروه به بودجه و پرسنل نیاز پیدا کرد. " لی گابریل" یک افسر اطلاعاتی نیروی دریایی و خبرنگار شبکه فاکس نیوز در فوریه برای هدایت این گروه استخدام شد.


وی افزود: در دوران ترامپ از این گروه برای مقابله با تبلیغات روسیه و داعش استفاده نشد بلکه برای حمله به توافق هسته‌ای و همچنین حمله تبلیغاتی علیه ایران برای این گروه بودجه اختصاص یافت. ما می‌دانیم که جنگ‌های اطلاعاتی تهدیدی جدی و آسیب رسان هستند.


اروپام **۹۲۳۴** ۱۵۴۶


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha