۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۵
کد خبر: 83338055
T T
۵ نفر
مصرف برق کشور  به بیش از ۴۶ هزارمگاوات رسید

تهران- ایرنا- مصرف برق کشور شامگاه یازدهم خرداد ماه جاری به ۴۶هزار و ۳۰۱ مگاوات رسید که براساس مصوبه پارسال هیات وزیران، مشترکان پرمصرف از ابتدای خردادماه با افزایش تعرفه ۲۳ درصدی روبرو خواهند شد.

خنک شدن نسبی هوا با وجود اینکه از شدت مصرف برق کاسته است، اما شامگاه یازدهم خرداد و در زمان اوج مصرف (ساعت ۲۱) روند مصرف صعودی شد و فراتر از ۴۶ هزار مگاوات  بود و این درحالی است که براساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران پارسال میزان مصرف برق در بازه زمانی مشابه ۴۳ هزار و ۱۸۳ مگاوات گزارش شده بود.


روند صعودی مصرف برق در سال گذشته که برخی خاموشی ها را به دنبال داشت، هیات وزیران را وارد ماجرا کرده و در مصوبه ای که اسفندماه همان سال به تصویب رسید، مقرر شد از ابتدای اردیبهشت ماه تعرفه آب و برق برای همه مشترکان هفت درصد افزایش یابد و نیز از ابتدای خردادماه ۹۸ علاوه بر این رقم درصد مشترکان پرمصرف ۱۶ درصد دیگر به عنوان رعایت الگوی مصرف پرداخت کنند.


قرار بود این مصوبه از اردیبهشت ماه امسال اجرایی شود، اما کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خواستار توقف اجرای طرح به دلیل پاره ای نگرانی های نمایندگان در باره نحوه اجرای آن شد.


پیش از این سلام امینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایرنا از متوقف شدن طرح خبرداد و اینکه اعضای کمیسیون انرژی خواستار بازنگری در این مصوبه شدند وپس از مدتی شرکت توانیر از اعمال تغییرهای لازم در این مصوبه خبرداد و به نوعی اجرای مجدد آن را تایید کرد.


علی سید زاده مدیرکل دفتر مدیریت مصرف، خدمات مشترکان و کاهش هدررفت شرکت آب و فاضلاب کشور هم  روز گذشته (شنبه) گفت: تعرفه های جدید آب و برق در بخش آب از ابتدای خردادماه برای مشترکان لحاظ شده است.


 روند فعلی مصرف برق نشان دهنده آن است که با گرمتر شدن هوا در روزهای آتی، انتظار می رود شاهد افزایش میزان مصرف برق در کشور باشیم.


اقتصام **۲۰۷۸** ۱۵۵۹

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha