۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۱۴
کد خبر: 83338828
T T
۲ نفر
الجزایر: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه آینده غیرممکن است

تهران - ایرنا - مجلس قانون اساسی الجزایر امروز - یکشنبه - با صدور بیانیه ای اعلام کرد که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۴ جولای (۱۳ تیر) با توجه به اعلام آمادگی تنها دو نامزد برای احراز این پست امری محال است.

به گزارش تلویزیون رسمی الجزایر، مجلس قانون اساسی بدون اشاره به زمانی مشخص اعلام کرد که انتخابات در تاریخی دیگر برگزار خواهد شد.


قرار است تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، «عبدالقادر بن صالح» به عنوان رییس پارلمان همچنان رییس جمهوری موقت این کشور باقی بماند.


الجزایر این روزها شاهد تغییراتی اساسی در ساختار سیاسی خود است. این تغییرات در پی اعتراضات مردمی از سوم اسفند ماه گذشته و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری الجزایر، آغاز شد.


مردم الجزایر به حضور «عبدالعزیز بوتفلیقه» در انتخابات ریاست جمهوری برای پنجمین بار متوالی معترض بودند. اتفاقی که سرانجام بوتفلیقه را مجبور کرد تا پس از ۲۰ سال با قدرت خداحافظی کند.


پس از کناره گیری بوتفلیقه، عبدالقادر بن صالح رییس پارلمان این کشور طبق ماده ۱۰۲ قانون اساسی به صورت موقت پست ریاست جمهوری را بر عهده گرفت اما استعفای بوتفلیقه و انتصاب بن صالح، از شدت نارضایتی ها کم نکرد و مردم الجزایر همچنان خواستار برکناری تمام مقام های دولت سابق هستند.


خاورم *۹۴۶۹* ۱۶۲۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha