۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۵
کد خبر: 83339532
T T
۰ نفر
وال استریت ژورنال از خروج مشاوران دفاعی روسیه از ونزوئلا خبر داد

تهران - ایرنا - روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" امروز (دوشنبه) نوشت: دولت روسیه به‌ رغم حمایت سیاسی و اقتصادی خود از «نیکلاس مادورو» رییس جمهوری ونزوئلا، مشاوران کلیدی دفاعی خود را از این کشور خارج کرده است.

به گزارش این روزنامه آمریکایی، شرکت «روستک» پیمانکار دفاعی روسیه که مسئولیت آموزش نیروهای ونزوئلا را بر عهده دارد، اکنون شمار نیروهای خود را از یکهزار نفر به کمتر از ۱۰ نفر رسانده است.


وال استریت ژورنال به نقل از منابع خود افزود: روس‌ها به این باور رسیده‌اند که جنگ در ونزوئلا با شکست روبرو شده است.


به رغم تلاش‌های دولت ونزوئلا برای پرداخت هزینه‌های پیمانکار دفاعی، اما تحریم‌ها ضربه سنگینی بر دیگر قراردادهای دفاعی این شرکت وارد کرده است.


یک منبع شرکت روستک روسیه به وال استریت ژورنال گفت: در حالیکه ونزوئلا قادر به پرداخت هزینه‌های شرکت در این کشور نیست، چه دلیلی برای ماندن بیشتر وجود دارد.


به نوشته روزنامه آمریکایی، از دست دادن حمایت روسیه ضربه سختی به دولت مادورو رئیس جمهور ونزوئلا وارد می‌کند زیرا وی درصدد متوقف کردن رژیم تازه شکوفا شده «خوان گوایدو» رهبر مخالفان در این کشور است.


دولت آمریکا خوان گوایدو را به عنوان رهبر انتخابی ونزوئلا به رسمیت شناخته است.


"مایک پمپئو" وزیر امور خارجه آمریکا گفت: روسیه مادورو را متقاعد کرده که در صورت کناره گیری احتمالی به کوبا فرار نکند.


آمریکا مدت‌هاست به جهت تغییر نظام فشارهایی را به ونزوئلا و مردم آن وارد کرده و حتی مقام‌های ارشد کاخ سفید تهدید به حمله نظامی کرده‌اند.


این اقدام‌های مداخله جویانه آمریکا و متحدان غربی‌اش با مخالفت ایران، روسیه، چین، کوبا، بولیوی، ترکیه و برخی کشورهای دیگر مواجه شده است.


پس از شکست توطئه گوایدو و همپیمانان آمریکایی وی برای کودتا علیه دولت مادورو، مخالفان ونزوئلا خواستار مذاکره با نمایندگان دولت مادورو در نروژ شدند.


با این حال، دفتر گوایدو ۹ خرداد ماه اعلام کرد که مذاکرات با نمایندگان دولت که در شهر اسلو نروژ در جریان بود، بدون دستیابی به توافق به پایان رسیده است.


اروپام ** ۹۴۷۳ ** ۱۰۷۱


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha