۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 83339534
T T
۰ نفر

پروندهٔ خبری

سی امین سال هجرت آفتاب

در سوگ بت شکن تاریخ

۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۴۵
کد خبر: 83339534
در سوگ بت شکن تاریخ

شهرری- ایرنا- حرم مطهر معمار کبیر انقلاب همزمان با سالگرد ارتحال جانسوز امام عاشقان سیاه پوش شده و مردم ولایتمدار از گوشه و کنار نقاط مختلف با حضور در این مکان بار دیگر با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی بیعت می کنند.

به گزارش ایرنا هر سال روز ۱۴ خرداد ماه برای مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار ایران یادآور بزرگترین مصیبت در غم از دست دادن رهبر کبیر انقلاب است.


امروز نیز هزاران زائر زن و مرد با زبان روزه به این مکان آمده‌اند تا بگویند خمینی کبیر، تو راه درست زیستن و استقامت در برابر ستمگران را آموختی تا کسی برده و استثمار گروه مستکبر قرار نگیرد.


ملت ایران هرگز آن روز تلخ را که خبر از دست دادن پدری مهربان و دلسوز در رسانه‌ها منتشر شد از یاد نخواهند برد چرا که در آن روز قلب همگان به درد آمد.


امام دارای ابعاد و ویژگی‌های بارز شخصیتی خاصی بودند که همین مسائل موجب تمایز ایشان از سایر افراد شده بود. ابعاد برجسته شخصیت این بزرگ مرد تاریخ ایران بزرگترین الگو برای همگان به شمار می‌رود.


او مردی بزرگ و وارسته بود که با آرامش و هوشمندی خاص انقلاب را در لحظه‌های حساس رهبری کرد.


ساده زیستی و مردمی بودن امام خمینی (ره) موجب محبوبیت قلب‌ها نه تنها در دل ملت یاران بلکه در قلب همه ملت‌های جهان شد تا حدی که عاشقانش حاضر بودند جان خود را فدای ایشان کنند.


تعبد و بندگی پروردگار از ویژگی‌های بارز آن امام همام بود که در کنار بندگی خداوند مقابل قدرتهای زورگو بدون ترس و واهمه می‌ایستاد و هرگز اجازه نمی‌دادند که حق مظلومی پایمال شود.


بزرگ مرد تاریخ ایران زمین در وصیتنامه خود نوشتند: "با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص و به سوی جایگاه ابدی سفر می‌کنم و به دعای خیر شما احتیاج مبرم دارم و از خدای رحمن و رحیم می‌خواهم که عذرم را در کوتاهی خدمت و قصور و تقصیر بپذیرد و از ملت امیدوارم که عذرم را در کوتاهی‌ها و قصور و تقصیرها بپذیرند و با قدرت و تصمیم و اراده به پیش بروند"


خمینی بت شکن به دور از دلبستگی‌های دنیا و جاه و مقام رفت و در طول عمر بابرکت خویش هرگز در برابر هیچ قدرت و فردی سر خم نکرد و چشمانش جز برای خدا نگریست.


۱۹۷۰/۶۰۰۳


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha