۱۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۲۸
کد خبر: 83339575
T T
۰ نفر

رشد ۶.۲ درصدی صدور پروانه های بهره برداری صنعتی

۱۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۲۸
کد خبر: 83339575
رشد ۶.۲ درصدی صدور پروانه های بهره برداری صنعتی

تهران- ایرنا- بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از صدور ۶ هزار و ۱۷۸ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در سال گذشته است که در مقایسه با سال ۹۶، رشد ۶.۲ درصدی نشان می دهد.

برپایه آمارهای یاد شده، این پروانه‌های بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۵۹۲ هزار میلیارد ریالی و پیش بینی اشتغال ۱۰۶ هزار و ۲۰۳ نفری صادر شده که در مقایسه با سال ۹۶ به ترتیب ۹۹.۷ درصد در سرمایه گذاری و ۱.۷ درصد در اشتغال رشد داشته است.


از این تعداد پروانه بهره برداری صادره، سه هزار و ۲۹۷ فقره آن ایجادی و ۲ هزار و ۸۸۱ فقره آن توسعه‌ای است.


بیشترین تعداد پروانه‌های بهره برداری صادره در سال ۹۷ مربوط به استان اصفهان با ۶۴۲ فقره و کمترین آن مربوط به خراسان شمالی با ۱۶ فقره بوده است.



سرمایه گذاری ۹۵.۹ میلیارد ریالی برای ایجاد یک واحد صنعتی


برپایه این آمارها، بالاترین میزان سرمایه گذاری مندرج در پروانه‌های صادره را استان هرمزگان با ۱۹۳ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال به خود اختصاص داده، متوسط سرمایه گذاری برای ایجاد یک واحد صنعتی در این دوره ۹۵.۹ میلیارد ریال است که علت بالا بودن این رقم، سرمایه گذاری انجام شده در پالایشگاه «نفت ستاره خلیج فارس» است.


بالاترین اشتغال ایجاد شده از این محل در سال ۹۷ مربوط به استان‌های اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب با ۱۰ هزار و ۵۶۶ نفر و ۹ هزار و ۶۱۹ نفر است.


اقتصام *۳۰۶۵*۲۰۲۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha