۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۲۳
کد خبر: 83340311
T T
۰ نفر

چراغ سبز حافظ روشن ماند

۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۲۳
کد خبر: 83340311
چراغ سبز حافظ روشن ماند

تهران- ایرنا- شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه) ۲ هزار و ۴۳۹ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۲۲۶ هزار و ۹۸۳ واحد رسید.

براساس معاملات امروز چهار میلیارد و ۹۹۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۳ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال در ۳۲۹ هزار نوبت داد و ستد شد.


همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۲۹۳ واحد افزایش به ۵۳ هزار و ۶۰۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۸۹۰ واحد افزایش به ۳۶ هزار و ۸۸۷ واحد رسیدند.


شاخص آزاد شناور نیز با ۲ هزار و ۵۳۵  واحد افزایش به رقم ۲۵۶ هزار و ۶۰۴ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۴۱۹ واحد و شاخص بازار دوم  ۶ هزار و ۵۸۱ واحد افزایش داشتند.


 بین تمامی نمادها، پتروشیمی مبین (مبین) با ۱۹۶ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۸۳ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۱۱۸ واحد،  بانک ملت (وبملت) با ۸۱ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۷۷ واحد، سایپا (خساپا) با ۷۵ واحد و فولاد خوزستان (فخاس) با ۷۲ واحد در بین تمامی نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.


این گزارش حاکی است، در مقابل، نماد پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۷۲ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۳۹ واحد، پتروشیمی جم (جم)  با ۲۵ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۲۱ واحد از جمله گروه هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.


گفتنی است، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، ایران خودرو، پارس خودرو، سیمان تهران و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.


گروه خودرویی ها در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۳۹۹ میلیون برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.


* آخرین وضعیت شاخص فرابورس


شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۵۸ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۲ هزار و ۹۱۰ واحد ثابت ماند، در این بازار یک میلیارد و ۶۱۵ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۸ هزار و ۴۰۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.


نماد پتروشیمی مارون (مارون )، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و نفت ایرانول ( شرانول) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند و در مقابل پالایش نفت شیراز (شراز) و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.


اقتصام ** ۹۲۰۶**۱۵۵۹

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha