۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۲۴
کد خبرنگار: 1795
کد خبر: 83340417
T T
۰ نفر

پروندهٔ خبری

فرهنگیان البرز: امام خمینی (ره ) به ملت ایران درس همدلی و مقاومت آموخت

کرج – ایرنا - فرهنگیان البرز اظهار داشتند: امام خمینی (ره ) به ملت ایران درس همدلی و مقاومت آموختند که در این روزها بازنگری مکتب معمار کبیر انقلاب بیش از گذشته با نگاه عمیق بصیرت افزایی و ولایت مداری ضروری به نظر می رسد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: امام خمینی (ره) با رهبری انقلابی بزرگ تواست نهال همدلی را در دل ملت ایران و جهان اسلام بنشاند و به ثمر برساند به گونه ای که از آن می توان به عنوان بزرگترین آموزه مکتب امام خمینی (ره) نام برد.


سالار قاسمی بیان داشت: امام خمینی (ره) شخصیتی فرا ملی است زیرا تنها احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) در عصر جاهلیت مدرن بوده ونهضتی جهانی را پایه گذاری کرد.


وی مهمترین رمز توفیق امام در ایجاد و هدایت نهضتی شگرف در سرزمینی که پیشتر و بیشتر شاهد انواع جنبش ها و حرکت های سیاسی نافرجام و احیاناً بر فرجام به نام ملت و آزادی و استقلال بوده است را همین مرجع شناسی اسلامی وی دانست.


وی یادآورشد: امام خمینی (ره) امواج خروشان طوفانی به نام انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی را خلق کرد.


وی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی (ره) نهضت کم نظیری را رهبری کرد، افزود: تحلیل شخصیت امام خمینی (ره) به عنوان مرجع دینی، مصلح احیاگر دین و رهبر پیروزی مردمی، کار آسانی نیست و شخصیتی که به چنین موقعیت ممتازی در تاریخ می رسد، دارای پیچیدگی های ژرف و عظمت هایی است که شناخت همه جانبه آن در حد ناممکن است.


وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در عصر ما مظهر همان مرجعیت مهجور بود و دیدیم که مردم مسلمان ایران و به تعبیری جهان اسلام چون او را یافتند چگونه در تاریخ شگفتی آفریدند.


قاسمی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در ساحت احیاگری دینی و اصلاح گری اجتماعی نیز صاحب مرتبتی والاست، عنوان کرد: نهضتی که به رهبری آن بزرگوار پیروز شد، گسترده ترین، عمیق ترین و مردمی ترین حرکت از میان جنبش هاست که در دوران حاکمیت استبداد وابسته به استعمار رخ داد.


** وحدت لازمه حیات سیاسی و اجتماعی مسلمانان


رئیس بسیج فرهنگیان استان البرز نیز در این زمینه گفت: بزرگترین آموزه امام خمینی (ره) وحدت بین مسلمانان است.


مجتبی آمرکاشی شخصیت و اندیشه امام خمینی (ره) را بی نظیر عنوان کرد و افزود: رهبر کبیر انقلاب ایران به همه زوایای زندگی مردم توجه داشتند و حیات سیاسی و اجتماعی مسلمانان را منوط به وحدت بین آنان می دانستند.


وی بیان داشت: راهبردی که امام (ره) در دوران خود در پیش گرفتند برای همیشه نجات بخش است زیرا ایشان می دانستند توطئه دشمنان برای تفرقه بین مسلمانان هرگز قطع نمی شود بلکه هر روز پیچیده تر نیز خواهد شد.


وی یادآور شد: امام خمینی (ره) تاثیرات عمیقی را بر ملت های مسلمان منطقه و جهان گذاشته است و همواره شاهد ادامه راه آن حضرت هستیم.


آمرکاشی اضافه کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، ایران را به قدرت بزرگ منطقه ای و عامل صلح جهانی تبدیل کرد و تحولات عظیمی را در نظام جهانی بوجود آورد که اکنون این تحولات در عرصه های مختلف از جمله صلح و احترام به حقوق ملت ها تجلی یافته است.


وی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران بدون تردید موفقیت های خود را در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مدیون آموزه های امام خمینی (ره) است که توانست با حمایت توده های مردم به سال ها نفوذ قدرت های بزرگ در ایران پایان دهد و موج بیداری اسلامی را در جهان رقم بزند.


وی تاکید کرد: امام خمینی (ره) پیشرو مبارزه با ظلم و ستم و مدافع مظلومین بود و زندگی خود را وقف راه بندگی خدا، اسلام و همه مظلومان جهان کردند.


** امام راحل بزرگترین چهره سیاسی قرن است


مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج هم اظهار داشت: از شخصیت امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین چهره سیاسی قرن بیستم یاد کرد.


فرزاد شعبانی بیان داشت: امام خمینی (ره) با پیروی از تعالیم و ارزش های جاودانه اسلامی، برابری تمام انسانها را بدون وابستگی به موقعیت اجتماعی آنها در نظر می گرفت و صلح، برابری و رفاه مردم را هدف خود ساخت


وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) ملت‌ها را بیدار کردند، یادآور شد: حضرت امام خمینی (ره) با ایفای نقش تاریخی خویش در معرفی مکتب اهل‌بیت (ع) به جهانیان، ملت‌ها را بیدار و متحد کردند.


وی تصریح کرد: امروز منش، ایده و تفکر امام راحل، سراسر جهان را در برگرفته است.


وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) نقشی مهم و تاریخی در معرفی مکتب اهل‌بیت (ع) به جامعه جهانی داشتند، اضافه کرد: آثار انقلاب اسلامی ایران نقش بسزایی در تحولات ۴۰ سال گذشته در جهان داشته است که امروز آن را در بیداری جهان اسلام شاهد هستیم.


شعبانی ادامه داد: منویات الهام‌بخش و راهنمایی‌های امام خمینی (ره) تاثیر بزرگی برای نجات مسلمانان جهان از سیطره استکبار داشته است.


وی گفت: امام خمینی (ره) با علم به این امربا شعار پیروی از قرآن و اهل بیت (ع) زمینه وحدت در جوامع اسلامی را فراهم آوردند و مسلمانان جهان را به وحدت و برادری اسلامی دعوت کردند.


** برخورداری امام خمینی (ره) از محبوبیت مردمی


معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش البرزبیان داشت: محبوبیت امام خمینی (ره) در جهان بی نظیر است به گونه ای هیچ شخصیت سیاسی مانند ایشان تاکنون در میان مردم جهان محبوبیت کسب نکرده است.


مراد مالمیر خاطرنشان کرد: امام بزرگوار بنیانگذار اولین دولت اسلامی در دنیای معاصر است و به همین بخاطر مهر و محبت زیاد مردم جهان نسبت به امام مثال زدنی نیست.


وی یادآورشد: این علاقه به قدری است که بسیاری از آنها نام فرزندان خود را به نام روح الله، این ابرمرد تاریخ نامگذاری می کنند.


وی با بیان اینکه این شخصیت فرهیخته با وجود ضدیت شدید قدرت های بزرگ علیه کشور های عربی و فارسی زبان توانست، اسلام واقعی و عدالت پیشه را به جهانیان معرفی کند.


وی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تحت رهبری حضرت امام خمینی (ره) در جهان تحولاتی ایجاد شد که دیگر کشور های مسلمان نیز با الگوگیری از این انقلاب برای اعتلای کلمةالله و برافراشتن پرچم لااله الاالله دست به تشکیل احزاب و حرکتهای اسلامی در کشورهایشان زدند.


مالمیر تاکید کرد: این مکتب با گذشت سالها در میان مردم مسلمان جایگاه بیشتری را کسب خواهد کرد.


** امام راحل مسیر سیاسی جهان را تغییر داد


مدیر آموزش و پرورش شهرستان نظرآباد نیز گفت: امام خمینی (ره) از شخصیتهای بزرگ تاریخی بود که توانست مسیر سیاسی جهان را تغییر دهد.


مسعود مهران نیا افزود: به رهبری امام خمینی (ره)، امروز شاهد پیشرفت ایران در زمینه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هستیم.


وی تصریح کرد: اگر ما به وضعیت اقتصادی و اجتماعی ایران قبل از انقلاب اسلامی دقت کنیم، می بینیم که دولت ایران قبل از انقلاب اسلامی دست نشانده آمریکا و فساد مالی سرتاسر این کشور را فرا گرفته بود.


وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) توانست اعتراضات مردمی را به اهدافی که می خواست هدایت کند و با انقلابی که کرد در کوتاه مدت توانست جغرافیای سیاسی جهان را تغییر دهد.


وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) یک متفکر بزرگ و عالم بود، ادامه داد: مردم ایران، میراث گرانبهایی را که از امام خمینی به ارث برده اند، با دقت فراوان حفظ خواهند کرد.


وی یادآور شد: ملت ایران تا آخرین قطره خون خود پای انقلاب می ایستد و با روحیه جهادی و مقاومت تحریم و توطئه های دشمنان را خنثی می کند.


** امام خمینی (ره) جزء فرهنگ ملت ایران شده است


رئیس انجمن اسلامی معلمان البرز گفت: امام خمینی (ره) از لحاظ فردی، شخصیتی ساده زیست، شجاع، نترس، از جان گذشته و از طرف دیگر سازش ناپذیر و از لحاظ حقوقی مرجعی بود که در تاریخ تشیع مرجعیت جز فرهنگ این مردم شده است.


منوچهر اتابکی اظهار داشت: مهمترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی شخصیت حقیقی و حقوقی امام (ره) بود و این موضوع از سوی دشمنان ایشان هم انکار نشده است.


وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) از لحاظ فردی، شخصیتی ساده زیست، شجاع، نترس، از جان گذشته و از طرف دیگر سازش ناپذیر و از لحاظ حقوقی مرجعی بود که در تاریخ تشیع مرجعیت جز فرهنگ این مردم شده است.


وی بیان داشت: امروز انقلاب در حال بالندگی و رشد است و تمام نگرانی غرب این است که اسلام غرب را هم فرا بگیرد.


وی با اشاره به اینکه امروز فریاد امام خمینی (ره) و پیام انقلاب اسلامی از گوشه گوشه جهان شنیده می‌شود، تصریح کرد: دشمن هم در حال تخریب و تبلیغات منفی است و ما باید با عزم جزم در جهت تبلیغات انقلاب و اسلام گام برداریم.


وی با اشاره به تحریم های دشمن گفت: مسوولین به دنبال حل مشکلات مردم هستند.


** امام خمینی (ره) احیاگر اسلام ناب در عصر جاهلیت مدرن است


مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج نیز گفت: امام خمینی (ره) احیاگر اسلام ناب در عصر جاهلیت مدرن بود.


فرشته فهمیده افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شخصیتی فرا زمانی، فرا مکانی و احیاگر اسلام ناب و انقلابی در عصر جاهلیت مدرن بود که لازم است نسل نو را با ویژگی های شخصیتی، زندگینامه و اندیشه های آن حضرت آشنا کنیم.


وی بیان داشت: خردادماه هر سال فرصت بسیار مغتنم و حائز اهمیتی برای بازخوانی و بازشناسی رخدادها و پدیده های مهم و تاثیرگذار به شمار می رود که در این ماه رقم خورده است.


وی، خردادماه را فرصتی برای شخصیت شناسی دوباره امام راحل (ره) و اندیشه های تابناک و تاریخ ساز آن حضرت به ویژه تاثیرات شگرف آن حضرت در تغییر مسیر تاریخ ملت ایران دانست.


وی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران با قیام ۱۵ خرداد ۴۲ روی ریل پیروزی قرار گرفت که یکی از مهم ترین عوامل پیروزی آن را رهبری حضرت امام خمینی (ره) و نقش ولایت فقیه تشکیل می دهد.


وی ادامه داد: امام راحل نظریه ولایت فقیه را در اوج حاکمیت دولت سکولار و وابسته پهلوی و تلاش نظام سلطه و صهیونیسم در دین زدایی از جوامع اسلامی تبیین و تشریح کردند.


وی عنوان کرد: ایمان، شجاعت و آینده نگری امام موجب شد تا اندیشه های جهانی اسلام از جمله دکترین ولایت فقیه به سرعت افکار عمومی جوامع و زمامداران بلوک سلطه و استکبار را تحت تاثیر قرار دهد.


وی تاکید کرد: با گذشت حدود ۴۰ سال از پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران با قاطعیت و صراحت می توان گفت آنچه عبور موفق و افتخارآمیز انقلاب و ملت ایران از زنجیره توطئه ها، دسیسه ها و فتنه آفرینی های جبهه متحد دشمنان و تداوم حرکت توفنده و پیش رونده آن در جامعه جهانی را رقم زده است سکانداری انقلاب و نظام توسط ولی فقیه به عنوان محور جامعه دینی ایران بوده است.


استان البرز ۵۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته دارد.


۲۸۱۹/۶۹۹۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha