۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۳
کد خبر: 83340536
T T
۰ نفر
انقلاب خمینی کبیر، مقدمه‌ای برای رستاخیز جهانی دنیای اسلام

زنجان- ایرنا- در آستانه فرا رسیدن سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام خونین مردم قم، ادارات، سازمان‌ها، نهادها، احزاب و گروه‌های مختلف زنجان با صدور بیانیه‌ای یاد و خاطره امام خمینی و شهدای ۱۵ خرداد را گرامی داشتند.

در این بیانیه‌ها آمده است: ۱۴ خرداد، روز فراموش‌نشدنی در خاطره ملت بزرگ ایران و روز فراق سرقافله جنبش بیداری اسلامی و بنیان‌گذار شکوهمندترین انقلاب قرن بیستم است.



در ادامه این بیانیه‌ها با اشاره به اینکه نظام اسلامی امروز، میراث نهضت امام خمینی (ره) است، خاطرنشان شده است: نظام جمهوری اسلامی ایران با قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ آغاز و با پیروزی انقلاب، اولین نظام اسلامی در عصری که جهان در میان دو قدرت سرمایه‌داری و سوسیالیسم تقسیم‌شده بود به منصه ظهور رسانده شد.



در بیانیه سازمان‌های مختلف استان تصریح شده است: امام راحل، نماد یک رهبر مردمی بودند و شخصیتی که از میان مردم برخاست، با مردم زیست و در نهایت یک نظام مردم‌سالار دینی را به یادگار نهاد و جریان بیداری سیاسی و اسلامی امروز خود را وامدار امام خمینی (ره) می‌دانند.



این انقلاب که یادگار بزرگ برجای مانده از خمینی عزیز است، مقدمه‌ای برای رستاخیز جهانی دنیای اسلام شد و امروز مانند گذشته در سایه رهبری خلف، صالح، فرزانه و بزرگوار در اوج بالندگی و افتخار به سر می‌برد.



امیدوارم همه ما پاسدار آرمان‌های والای بنیانگذار کبیر انقلاب و خون پاک شهدای والامقام بوده و تحت زعامت حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (حفظه الله) برای اعتلای این نظام مقدس و سرافرازی ایران اسلامی تلاش نمائیم.



به گزارش ایرنا، مراسم گرامیداشت سالروز رحلت جانگداز امام خمینی (ره)، ساعت ۱۱ سه‌شنبه ۱۴ خرداد با سخنرانی سید محمد حسینی (وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و از اساتید دانشگاه‌های تهران در امامزاده سیدابراهیم (ع) برگزار خواهد شد.



همچنین مراسم بزرگداشت شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد نیز ساعت ۲۲ سه‌شنبه ۱۴ خرداد در امامزاده سید ابراهیم (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی (نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه زنجان) برگزار خواهد شد.



۸۰۶۸/‏۹۵۵۶


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha