۱۵ خرداد ۱۳۹۸، ۳:۰۴
کد خبر: 83341525
T T
۰ نفر
رئیس شورای عالی سیاسی یمن:  برخی رژیم های اسلامی می خواهند کلید منطقه را به اسرائیل بدهند

تهران - ایرنا - «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن با صدور پیامی ضمن تبریک عید سعید فطر به تمامی مسلمانان در خصوص طرح سازش در سرزمین های اشغالی موسوم به «معامله قرن» و برخی تحرکات اخیر کشورها برای حمایت از این طرح گفت: برخی رژیم های اسلامی می خواهند کلید منطقه را به اسرائیل بدهند.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، المشاط در پیام تبریک عید فطر تصریح کرد: در روزها و ماه های اخیر شاهد تحرکات گسترده آمریکا و رژیم اشغالگر قدس به کمک برخی دولت های خائن اسلامی هستیم، به همین خاطر هرگونه سهل انگاری و کم کاری در خصوص این طرح توسعه طلبانه اشغالگرانه خطرناک، خیانت به دین خدا، تاریخ، جهان اسلام و نسل های آینده است.


المشاط تصریح کرد: تداوم قلدر مآبی و زورگویی های آمریکا بدون همکاری رژیم های خائن اسلامی امکان پذیر نبود، همان هایی که تمامی تجهیزات و امکان خود را برای خدمت به برنامه های آمریکا و اسرائیل و علیه مساله کلیدی امت اسلامی (مساله فلسطین) به کار گرفته اند.


وی ادامه داد: ملت های اسلامی هرگز این خائنان و مزدوران را فراموش نخواهند کرد که در این رسوایی سهیم بوده اند و امت اسلامی را به خاطر زیاده خواهی شان زیر پا گذاشته اند.


رئیس شورای عالی سیاسی یمن ادامه داد: مساله فلسطین، اولین موضوع امت اسلامی بوده و خواهد بود و ملاک تعهد ما، دفاع از آن با تمامی راه های موجود و مشروع خواهد بود.


وی گفت: موضع ما در قبال مردم فلسطین ثابت و قاطع است و از این مساله تا آزادی کامل اراضی اشغالی حمایت خواهیم کرد و تمامی فعالیت های عادی سازی روابط با رژیم تل آویو و اقدامات خیانت آمیز که در راستای آن ممکن است، منافع ملت فلسطین از سوی صهیونیست ها به خطر بیفتد، محکوم می کنیم.


المشاط تصریح کرد: یمن مخالفت کامل خود را با معامله ترامپ و کنفرانس هایی که برای خیانت به امت اسلام و عادی سازی روابط با رژیم تل آویو اعلام و تاکید می کند که ما در مقدمه کشورهای عربی و اسلامی خواهیم بود که از مقدسات امت اسلامی به صورت قانونی دفاع خواهد کرد.


وی در بخش دیگری از این پیام به دفاع از مذاکرات صلح یمن و مشارکت تمامی گروه ها و احزاب یمنی پرداخت و گفت: درخواست برای مذاکره همچنان به قوت خود باقی است، هرچند که این اقدام با مخالفت برخی کشورهای متجاوز روبروست، چرا که آنان به دنبال این نیستند که یمن امنیت، صلح و ثبات به خود ببیند.


وی در پایان به بدعهدی کشورهای متجاوز به یمن و مزدوران آنها در پایبندی به بندهای اقتصادی توافق صلح الحدیده در غرب یمن اشاره کرد و گفت: اقدامات ظالمانه آمریکا و نمایندگان آنها که بانک مرکزی یمن را از صنعا به عدن منتقل کرد، موجب فروپاشی اقتصاد ما و افزایش درد و رنج یمنی ها شد.


شبس **۹۳۶۳**۱۹۱۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha