۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۳۴
کد خبر: 83345435
T T
۰ نفر
سه بانوی آلیش کار خراسان رضوی به اردوی تیم ملی دعوت شدند

مشهد- ایرنا- نایب رئیس هیات کشتی خراسان رضوی گفت: سه کشتی گیر و یک مربی این استان به اردوی تیم ملی کشتی آلیش بانوان دعوت شدند.

حسین طهماسبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محیا اکبری، شیرین تولایی و رقیه محمودآبادی به عنوان کشتی گیر و آنا براتی نایب رئیس هیات کشتی بانوان این استان به عنوان مربی به اردوی تیم ملی کشتی آلیش دعوت شدند.


وی ادامه داد: اردوی تیم ملی کشتی آلیش از روز پنجم تا چهاردهم تیر ماه در شهرستان بیرجند استان خراسان جنوبی برگزار می شود.


نایب رئیس هیات کشتی خراسان رضوی با بیان اینکه ۲۳ کشتی گیر آلیش به این اردو دعوت شده اند افزود: بیشترین دعوت شدگان به این اردو از استان مازندران با چهار و استان خراسان رضوی با سه کشتی گیر هستند.


۶۰ نفر از بانوان خراسان رضوی در رده های مختلف سنی کشتی آلیش این استان فعالیت می کنند.


آلیش که به آن کشتی با شال هم می‌گویند از سال‌های بسیار دور به صورت یک کشتی سنتی در کشورهایی از جمله قرقیزستان، ازبکستان، ایران، لیتوانی و قزاقستان برگزار می شده است و در ایران هم در مناطقی از جمله خراسان و استانهای گلستان و مازندران سابقه دارد.


فعالیتهای بین‌المللی این ورزش از سال ۱۹۹۰ آغاز و در سال ۱۹۹۵ نخستین دوره مسابقات بین‌المللی آلیش با قوانین متحد الشکل در کشور قرقیزستان در بخش مردان و زنان برگزار شد.


۷۵۰۷/‏۱۹۲۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha