۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۳۵
کد خبر: 83345629
T T
۲ نفر
تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر ۳۷ درصد افزایش یافت

بندرعباس- ایرنا- مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: ۶ هزار تی ای یو کانتینر یخچالی در ۲ ماه نخست امسال در این بندر تخلیه و بارگیری شد که این میزان در همسنجی با پارسال ۶۷ درصد افزایش داشته است.

حمید رضا محمد حسینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: حجم ترانزیت کالا در بندر شهید باهنر نیز در این مدت ۱۶ هزار و ۲۳۶ تن بوده که از افزایش ۱۱۳ درصدی برخوردار بوده است.



وی بیان داشت: موقعیت خاص جغرافیایی ایران و در اختیار داشتن بخش مهمی از سواحل خلیج فارس باعث شده ترانزیت به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه های کلان کشور در عرصه درآمد زایی مطرح باشد.



این مسوول توجه به تسهیل رویه صادرات را یکی از راه‌های توسعه و رونق تولید در کشور دانست و یادآورشد: با اجرای طرح تسهیل صادرات کالاهای تولید داخل، میزان صادرات در بندر شهید باهنر نیز در این مدت به ۱۸۳ هزار و ۴۴۵ تن رسید که این رقم در همسنجی با مدت مشابه سال قبل افزایش ۸۹ درصدی را نشان می‌دهد.



محمد حسینی، میزان تخلیه و بارگیری انواع کالای غیرنفتی در بندر شهید باهنر را ۲۳۲ هزار و ۸۴۳ تن عنوان کرد که در همسنجی با سال گذشته ۷۲ درصد افزایش داشته است.



مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر افزود: در مدت یاد شده، ۲۰۵ فروند شناور بالای یکهزار تن نیز در این بندر رفت و آمد داشته‌اند که افزایش ۴۰ درصدی را نشان می دهد.



وی یادآورشد: با اضافه شدن محوطه ۲۰ هزار متر مربعی، مساحت بندر شهید باهنر به ۳۷۸ هزار متر مربع افزایش یافت.



بندر شهید باهنر بندرعباس از بندرهای قدیمی و چند منظوره استان هرمزگان و یکی از کانون های مهم صادراتی و ترانزیتی جنوب کشور است.



بندری با ظرفیت سالانه ۲ و نیم میلیون تن که از امکان پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت ۴۰ هزار تن و آبخور ۱۱.۵ متر برخوردار است.



برخورداری از ۱۲پ ست اسکله، دسترسی به آبهای آزاد، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اتصال به کریدور شمال- جنوب از طریق شبکه بین المللی جاده‌ای و همچنین آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها، بندر شهید باهنر را به یک پایگاه تجاری راهبردی و تاثیرگذار در منطقه تبدیل کرده است.



بندر شهید باهنر از پایانه های دریایی مناسب در راهگذر ترانزیت منطقه برای ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و عراق است.



۷۱۹۵/۶۰۴۸


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha