۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۳۷
کد خبر: 83346096
T T
۰ نفر

استاندار فارس به بسیج ملی کنترل فشار خون پیوست

۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۳۷
کد خبر: 83346096
استاندار فارس به بسیج ملی کنترل فشار خون پیوست

شیراز - ایرنا- همگام با آغاز مرحله اجرایی بسیج ملی کنترل فشارخون، استاندار فارس با پیوستن به این طرح از آحاد مردم در سراسر استان دعوت کرد تا در راستای سلامت خود و جامعه، به بسیج ملی کنترل فشارخون پیوسته و فشارخون خود را اندازه گیری کنند.

عنایت الله رحیمی روز یکشنبه ضمن تقدیر از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پاس تلاش برای ارتقای سلامت مردم، اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون در استان فارس را ارزشمند دانست و گفت: پیش بینی می شود این بسیج ملی بتواند سلامت افراد و جامعه را گسترش داده و هزینه های درمانی افراد را نیز، کاهش دهد.


رحیمی از آحاد مردم استان فارس دعوت کرد تا در غربالگری بسیج ملی کنترل فشارخون، مشارکت کرده و با ثبت مشخصات خود به صورت خود اظهاری و یا به کمک کارشناسان سلامت در ایستگاه های ثابت و سیار شناسنامه سلامت دریافت کنند.


۲۵۰۰ پایگاه ثابت و ۶۰۰ ایستگاه موقت در استان فارس، آماده ارائه خدمات غربالگری فشارخون


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم گفت: دو هزار و ۵۰۰ پایگاه ثابت و ۶۰۰ ایستگاه موقت در نقاط پرتردد استان فارس، آماده ارائه خدمات اندازه گیری فشارخون از افراد بالای ۳۰ سال، مادران باردار و بیماران کلیوی هستند.


دکتر عبدالرسول همتی تاکید کرد: بیماران کلیوی و مادران باردار می توانند بدون در نظر گرفتن شرایط سنی با مراجعه به پایگاه های خدمات سلامت، در نقاط مختلف استان، فشارخون خود را اندازه گیری کنند.


وی افزود: این مرحله از غربالگری به دستور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا پانزدهم تیر ۹۸ در کشور ادامه دارد.


در این مراسم، استاندار فارس به همراه جمعی از معاونان و کارمندان استانداری با حضور در غرفه سنجش فشارخون که در نمازخانه ساختمان استانداری برپا شده و تا ۱۵ تیر مستقر است، فشارخون خود را اندازه گیری کرده و به این بسیج ملی پیوست.


۶۱۱۳

اخبار مرتبط